Jump to content
Annons

Studio Projects B1, för hemmabruk eller studio ?

Recommended Posts

fillson (oregistrerad)
Postat (redigerat)

.

Redigerat av fillson
Annons
Postat
Jag har tänkt att köpa en Studio Projects B1, men jag har ett problem som kvarstår. Jag vill helst bara ha en mikrofon att spela in med, och sen pilla lite med det på datorn, och lägga på ett beat, sen klart ! Men nu undrar jag, om allt som krävs är att plugga in B1:an i datorn, och sen börja spela in. Eftersom inte jag är så bra på detta med mikrofoner osv. så kan jag inte så mycket. Hoppas ni förstår, annars får ni väl fråga..

Tacksam för svar

/Fillson

Om jag inte minns fel så behöver väll B1 fantommatning. Om ditt ljudkort har det och en pre.amp så skall det inte vara några problem. Annars behöver du det.

//Anders

fillson (oregistrerad)
Postat (redigerat)

.

Redigerat av fillson
drloop (oregistrerad)
Postat
Jag har tänkt att köpa en Studio Projects B1, men jag har ett problem som kvarstår. Jag vill helst bara ha en mikrofon att spela in med, och sen pilla lite med det på datorn, och lägga på ett beat, sen klart ! Men nu undrar jag, om allt som krävs är att plugga in B1:an i datorn, och sen börja spela in. Eftersom inte jag är så bra på detta med mikrofoner osv. så kan jag inte så mycket. Hoppas ni förstår, annars får ni väl fråga..

Tacksam för svar

/Fillson

Om jag inte minns fel så behöver väll B1 fantommatning. Om ditt ljudkort har det och en pre.amp så skall det inte vara några problem. Annars behöver du det.

//Anders

det säger inte mej mycket, för jag kan typ inget ??

Men svaret är 48

volts fantommatning vad än frågan är när det gäller kondensatormickar.

😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.