fillson (oregistrerad) Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 (redigerat) . Redigerat 11 februari 2020 av fillson
Anders F Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 Jag har tänkt att köpa en Studio Projects B1, men jag har ett problem som kvarstår. Jag vill helst bara ha en mikrofon att spela in med, och sen pilla lite med det på datorn, och lägga på ett beat, sen klart ! Men nu undrar jag, om allt som krävs är att plugga in B1:an i datorn, och sen börja spela in. Eftersom inte jag är så bra på detta med mikrofoner osv. så kan jag inte så mycket. Hoppas ni förstår, annars får ni väl fråga..Tacksam för svar /Fillson Om jag inte minns fel så behöver väll B1 fantommatning. Om ditt ljudkort har det och en pre.amp så skall det inte vara några problem. Annars behöver du det. //Anders
Gilbert Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 https://www.studio.se/index.php?showtopic=46923 eller ett ljudkort med inbyggd sådan.
fillson (oregistrerad) Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 (redigerat) . Redigerat 11 februari 2020 av fillson
drloop (oregistrerad) Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 Jag har tänkt att köpa en Studio Projects B1, men jag har ett problem som kvarstår. Jag vill helst bara ha en mikrofon att spela in med, och sen pilla lite med det på datorn, och lägga på ett beat, sen klart ! Men nu undrar jag, om allt som krävs är att plugga in B1:an i datorn, och sen börja spela in. Eftersom inte jag är så bra på detta med mikrofoner osv. så kan jag inte så mycket. Hoppas ni förstår, annars får ni väl fråga..Tacksam för svar /Fillson Om jag inte minns fel så behöver väll B1 fantommatning. Om ditt ljudkort har det och en pre.amp så skall det inte vara några problem. Annars behöver du det. //Anders det säger inte mej mycket, för jag kan typ inget ?? Men svaret är 48 volts fantommatning vad än frågan är när det gäller kondensatormickar. 😏
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.