stipen (oregistrerad) Postat 3 oktober 2004 Postat 3 oktober 2004 Hallå. Har funderingar på att köpa ett EMU-0404 men har en lite undran: Kommer jag att behöva skifta mellan högtalarsladd/-ar och hörlurssladdar bak på ljudkortet varje gång jag ska lyssna alt. spela in eller kan man koppla in båda samtidigt? /David
android Postat 4 oktober 2004 Postat 4 oktober 2004 0404-kortet har ju bara två mono-utgångar (left+right), så du kan inte koppla in bägge två samtidigt. Jag tvivlar dessutom på att kortets utgångar klarar av att ge tillräckligt med signal för att driva ett par hörlurar... Den enklaste lösningen är nog att skaffa en liten billig mixer.
Majken Postat 4 oktober 2004 Postat 4 oktober 2004 Beroende på vad du är intresserad av för monitorer vill jag tro att exempelvis Edirol har hörlursutgångar på monitorerna. Inte helt hundra men jag vill minnas att jag sett något sådant. /Majken
stipen (oregistrerad) Postat 4 oktober 2004 Postat 4 oktober 2004 Men ett helt vanligt "standard"-ljudkort klarar ju att driva ett par hörlurar, varför skulle inte detta göra det?
android Postat 4 oktober 2004 Postat 4 oktober 2004 För att "standard"-ljudkorten ofta har en dedikerad hörlursutgång. Det har inte många billigare studioljudkort (gissningsvis eftersom tillverkarna tänker att de flesta musiker ändå tänker koppla sitt ljudkort till en mixer).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.