Jump to content
Annons

Hörlurar+monitorer till EMU-0404?

Recommended Posts

stipen (oregistrerad)
Postat

Hallå. Har funderingar på att köpa ett EMU-0404 men har en lite undran: Kommer jag att behöva skifta mellan högtalarsladd/-ar och hörlurssladdar bak på ljudkortet varje gång jag ska lyssna alt. spela in eller kan man koppla in båda samtidigt? /David

Annons
Postat

0404-kortet har ju bara två mono-utgångar (left+right), så du kan inte koppla in bägge två samtidigt. Jag tvivlar dessutom på att kortets utgångar klarar av att ge tillräckligt med signal för att driva ett par hörlurar...

Den enklaste lösningen är nog att skaffa en liten billig mixer.

Postat

Beroende på vad du är intresserad av för monitorer vill jag tro att exempelvis Edirol har hörlursutgångar på monitorerna. Inte helt hundra men jag vill minnas att jag sett något sådant.

/Majken

stipen (oregistrerad)
Postat

Men ett helt vanligt "standard"-ljudkort klarar ju att driva ett par hörlurar, varför skulle inte detta göra det?

Postat

För att "standard"-ljudkorten ofta har en dedikerad hörlursutgång.

Det har inte många billigare studioljudkort (gissningsvis eftersom tillverkarna tänker att de flesta musiker ändå tänker koppla sitt ljudkort till en mixer).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.