Curry_Man Postat 6 januari 2008 Dela Postat 6 januari 2008 Äntligen så skall jag sätt igång och bygga mina egna absorbenter, har köpt en bal Stenull. Min fråga är om tex bomullstyg (finns billigt på ikea) funkar att linda in dem i, eller skall det vara av någon annan sort. Räcker en "inlindning", tänker på hälsan. Inte kul med stenulls damm flygandes runtomkring en. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bonzo Postat 6 januari 2008 Dela Postat 6 januari 2008 Vill minnas att en tumregel är att man ska kunna andas genom tyget utan större svårighet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 6 januari 2008 Dela Postat 6 januari 2008 Ett lager räcker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 januari 2008 Dela Postat 6 januari 2008 Vill minnas att en tumregel är att man ska kunna andas genom tyget utan större svårighet. dock inte när man fäst tyget på ullen.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Crusner Postat 6 januari 2008 Dela Postat 6 januari 2008 Vill minnas att en tumregel är att man ska kunna andas genom tyget utan större svårighet. dock inte när man fäst tyget på ullen.. Haha Been there done that 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lee Postat 6 januari 2008 Dela Postat 6 januari 2008 Jodå ett lager tyg räcker. Här är mina: Ligthweight Corner Absorbers Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Crusner Postat 6 januari 2008 Dela Postat 6 januari 2008 Jodå ett lager tyg räcker. Här är mina:Ligthweight Corner Absorbers Bra jobbat! Riktigt snyggt gjort, ska själv försöka göra mig sådana nu! //Crusner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 januari 2008 Dela Postat 6 januari 2008 Vill minnas att en tumregel är att man ska kunna andas genom tyget utan större svårighet. dock inte när man fäst tyget på ullen.. Haha Been there done that ☺️ låter illa.. ☺️ jag har helt vanligt bomullstyg från IKEA (19:-/m, 180 brett!) och det funkar asbra!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Curry_Man Postat 8 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 8 januari 2008 Länge leve Ikea 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Curry_Man Postat 17 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 17 januari 2008 Låter ju bra att använda spraylim för att delvis fästa tyget samt att minimera farligt damm som eventuellt kan ta sig ut via tyget. Men lägger sin inte spraylimmet som en yta och därmed sämre absorption ?? Kom o tänka på det nu när jag precis skulle börja bygga, har ett lim från "3M-Flyttbart spraylim" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Curry_Man Postat 17 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 17 januari 2008 Någon? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 17 januari 2008 Dela Postat 17 januari 2008 Sprayar du på för mycket, så kommer det förstås att påverka en del, men du behöver inte mer än en lätt sprayning så att du håller de ytligaste fibrerna på plats - och då blir påverkan på absorptionen väldigt liten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Curry_Man Postat 17 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 17 januari 2008 Tack kungen! Då sätter jag igång genast! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.