Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ibland när jag gjort nåt i tex Cubase, så lägger ljudet av helt. När jag vill tex lyssna på mp3-låt så kommer det inget ljud, inte heller med andra uppspelare.

Har även märkt att ibland så blir det ett jättehögt "Svash-ljud" ett jättehögt brusande som inte försvinner förrän man startat om datorn

Nån som vet nåt?

Andreas

Annons
Postat
Ibland när jag gjort nåt i tex Cubase, så lägger ljudet av helt. När jag vill tex lyssna på mp3-låt så kommer det inget ljud, inte heller med andra uppspelare.

Har även märkt att ibland så blir det ett jättehögt "Svash-ljud" ett jättehögt brusande som inte försvinner förrän man startat om datorn

Nån som vet nåt?

Andreas

Vad har du för dator?

Vad har du för ljudkort?

Vad har du för operativsystem?

Är "Svash-ljudet" ihållande eller försvinner det med tiden?

Har du kollat inställningarna för ljudet när du hör det höga brusandet och verifierat att volymen inte är inställd på max?

Använder du samma ljudkort till Cubase och övriga program som använder ljud?

Postat

Nån som vet nåt?

Andreas

Vad har du för dator?

Vad har du för ljudkort?

Har du kollat inställningarna för ljudet när du hör det höga brusandet och verifierat att volymen inte är inställd på max?

Hello!

Jag har en ny HP-Dator med 2 ggb i ram.

Ljudkortet är DMX6-Fire, använder mig uttav Windows XP

Svash-ljudet försvinner inte förrän man startar om datorn. Och ja jag använder samma ljudkort i Cubase.

Mvh Andreas

Postat

Nån som vet nåt?

Andreas

Vad har du för dator?

Vad har du för ljudkort?

Hello!

Jag har en ny HP-Dator med 2 ggb i ram.

Ljudkortet är DMX6-Fire, använder mig uttav Windows XP

Svash-ljudet försvinner inte förrän man startar om datorn. Och ja jag använder samma ljudkort i Cubase.

Mvh Andreas

Hej jag har samma problem sitter i Logic 8 och ljudet bara försvinner efter ett tag, ibland blir de "svash ljud" och ibland blir de bara tyst tills jag startar om datorn.

Jag har senaste Macbook Pro med ett Echo AudioFire 2

Mvh Sebastian

Postat
Hej jag har samma problem sitter i Logic 8 och ljudet bara försvinner efter ett tag, ibland blir de "svash ljud" och ibland blir de bara tyst tills jag startar om datorn.

Mvh Sebastian

Då kanske det beror på de ökända Agere-FW-kretsarna;

http://www.presonus.com/forums/showthread.php?t=3537

http://www.gearslutz.com/board/music-compu...cbooks-pro.html

Finns det inget man kan göra åt detta då? Förrutom att starta om?

Mvh Andreas

Postat

Mvh Sebastian

Då kanske det beror på de ökända Agere-FW-kretsarna;

http://www.presonus.com/forums/showthread.php?t=3537

http://www.gearslutz.com/board/music-compu...cbooks-pro.html

Finns det inget man kan göra åt detta då? Förrutom att starta om?

Mvh Andreas

När jag sitter och lyssnar på en mp3-låt, och sen går över till Cubase, så funkar inte ljudet trots att jag stängt ner winampen. När jag kollar kontrollpanelen till mitt ljudkort så ger det signal men det är helt tyst i högtalarna. Det end asom hjälper är att man startar om datorn. Men det måste ju bero på nåt? Den har aldrig gjort så här förr.

Jag använder Windows XP och mitt ljudkort är DMX6-Fire

Nån som kan ana nåt?

Mvh Andreas

Postat

hallå igen!

Vill bara påpeka att när jag trycker på musen i Ez-drummer så funkat trummorna utan problem, men när jag trycker på keyboarden så ges det signal men inget ljud.

ÄR lite skumt för när man trycker på REC i en nyskapad midifil och vill spela in trummlljud så kommer et inget. Spåret är helt tomt utan nån som helst kännedom av ljud.

Jag vad på 4-sound där jag köpte Cubase och Ez-drummer och jag har gjort exakt som dom vidade mig så jag stod som en idiot i affären.

Jag har ett Ljudkort som heter DMX6-Fire, och har en kontrollpanel till det spm är lite skum. Kan det ha nåonting med det att göra?

Hoppas nån kan hjälpa mig.

Mvh Andreas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.