Jump to content
Annons

Vista och Wavelab 5, funkar dom ihop eller?

Recommended Posts

granis (oregistrerad)
Postat

Jag har precis bytt burk, och det är Vista Business 32 på den. Jag använder Wavelab 5 och den verkar inte funka något vidare i Vistamiljön.

Har varit inne på Steinberg hemsida och det verkar som WL5 inte stöds i vista, de rekommenderar att uppgradera till WL6. Är det nån som har en omväg i detta, finns det någon möjlighet att köra WL5 i vista eller är uppgradering nödvändig?? Lite småsurt tycker jag då femman kostade mer än 6:an...

Tacksam för svar, Magnus

Annons
granis (oregistrerad)
Postat
Varför inte uppgradera? Många fina nya funktioner.

Jo, det är iofs bara en dryg tusenlapp, men ändå. Jag måste övertala kassören i kören oxå, inte så lätt då vi har upprustat inspelningsutrustningen nu höst...

Postat

Har du kontaktat datorns tillverkare och försökt få byta till XP?

Jag ser ingen anledning alls att köra Vista i en musikdator och mycket små anledningar till att köra det i andra datorer. De extra systemresurserna som Vista behöver kan lika gärna användas till programmen. Om du vill använda Vista så ska du naturligtvis göra det, men jag skulle byta operativsystem direkt om jag köpte en ny dator med Vista förinstallerat.

granis (oregistrerad)
Postat

Datorn jag nyss fått är en sk. "Förmånsdator" jag har genom jobbet. Jag får troligen köpa XP själv och då ryker nog supportmöjligheterna.

Jag tror att jag få stå ut med Vista och köpa uppgraderingen. Men det finns alltså inte något smart knep att komma runt detta tror ni?

granis (oregistrerad)
Postat

Jag hittade en inofficiell fix eller patch som verkar funka. Förhoppningsvis är det inget malware....

Postat
Datorn jag nyss fått är en sk. "Förmånsdator" jag har genom jobbet. Jag får troligen köpa XP själv och då ryker nog supportmöjligheterna.

Du kan ju alltid kontakta den du köpt datorn ifrån och fråga om du får byta till XP, några datortillverkare tillåter att man byter operativsystem med bibehållen support och skickar då en skiva med XP och alla drivers du behöver till datorn.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.