Jump to content
Annons

Hjälp, hjälp,hjälp!


Sonefors

Recommended Posts

Hej på er!

Hoppas ni kan hjälpa mig att lösa detta problem. Det är så att jag inte kommer ut på vissa internetsidor.

Facebook.com --- Tar riktigt lång tid att ladda (ca10 min), och när sidan väl visas så visas den utan bilder och frames.

Google.com kommer jag inte in på alls.

Altavista.com kommer jag in på, men inte altavista.se

Vad kan problemet vara???

Har 3 datorer hemma som är uppkopplad via en D-link router (ej trådlös). Det är ingen inställning i brandväggen eller något för jag kommer in på dom sidorna utanproblem på andra ställen.

Tacksam för svar...

Mvh

Fredrik Sonefors

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Stäng av routern i en timme samt även ditt modem om du har något.

Tack för ditt svar!

Varför just en timme? Ska det hjälpa alltså?

Mvh

Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Näe, inga spion program här inte. Jag surfar säkert och håller inte på med en massa fuffens. Jag testade att stänga av både modem och router, testade även byta portar, men inget fungerade. Men på alla andra datorer här hemma fungerar dessa sidor.

Så för ca 5 minuter sedan hittade jag ett forum där det var en kille som hade problem att komma in på svt's hemsida och det var en massa killar som gav förslag på olika lösningar. Ett av dom var opendns.com, jag testade detta och fyllde i deras dns adresser och nu fungerar det klockrent 🙂 jippiiiiiiii

Men hur fan kan det bli så här egentligen, att min dator inte hittar rätt dns eller vad man ska säga???

Mvh

Sonefors

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Det är verkligen ett tecken på ett spionprogram. Han sitter mellan Sverige och USA i detta fallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...