Jump to content
Annons

Industriell bas synth VSTi till FL?

Eidas

Recommended Posts

Hej, amatör här som letar efter någon slags mörk/industriell bass synth plugin till FL samt några tips på plugins som kan vara bra att ha när man gör dubstep liknande musik, helst gratis plugins men om ni känner till någon bra som kostar så får ni gärna säga vilken, tack på förhand... 😕

Tänkte mig någon synth som kan framställa ljud som liknar de i VEX'D:s låtar 😆

Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Ledsen men jag har inte så stort tålamod 😛 Är de ingen här som kan något eller? 😉

Edit: Sorry, ni kanske inte förstår vad jag requestade om jag var otydlig, gå in här http://www.boomkat.com/item.cfm?id=17119 och tryck på Listen bredvid låten "Gunman", de jag är ute efter är någon slags VST synth till FL som kan producera de där "pulserande" baslinjen eller vad de är, tack återigen 😛

Edit 2 : Samt den där effekten som finns precis i början av låten Canyon http://www.boomkat.com/item.cfm?id=14279 om man tar bort klappen och kicken

Redigerat av Eidas
Dela på andra sajter

Nej hehe :rolleyes: märkte att jag klagade då jag tror att jag skrev en dålig beskrivning 😆, la i alla fall till en lite bättre beskrivning, ledsen men de värkar ju finnas en massa proffs här så jag förstår inte varför ingen skriver 😕

Dela på andra sajter

Hello

Jag vet precis vad du ska ha, Am Unifyer med presetet Kingpin. Skön bas till industrial enligt mig. Jag själv gillar denna bas mycket mycket =)

finns att ladda ner på en gratishemsida, som jag tyvär glömt vad den hette:( men finns här i forumet nånstans så sök på namnet.

Mvh PEr

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack så jättemycket 😎 ska genast prova den :rolleyes:

Edit: Hittar inte Kingpin preset 😕 skicka någon länk om du kan, ska försöka mixtra ihop något annars 😆

Andra tips på plugins är även välkommna, tack!

Redigerat av Eidas
Dela på andra sajter

vilken som helst monofonisk synth som helst funkar åt ändamålet. jag brukar (om jag har minst 3-4 oscilatorer) skruva fram två fyrkantsvågor och snedstämma dom en aning mot varandra och sen ha en sinusvåg och en sågtand som jag snedstämmer väldigt lite. de två sistnämnda är lägre oktaver en de förstnämnda. för att inte bara få sinusbotten brukar jag minska volymen lite på sinusen och öka lite på sågtanden. enkelt och snyggt för industri alá NIN tidiga plattor.

Dela på andra sajter

Tack tack ska prova 🙂 Eftersom jag är amatör som jag sa så undrar jag, hur vänder man oscillatorer mot varandra?

inte vänder mot varandra.. oscilatorer hyser inga onda känslor.. 😉

du stämmer dom snett mot varandra.. bland annat så är det klassiska superleadljudet, som på nittiotalet hördes i varenda dnblåt, men numera i typ alla trancelåtar..

det gör du lättast genom att dra ner den ena oscilatorn några cent medan den andra ska upp några cent. det är bara att höra vad som låter bäst!!

Dela på andra sajter

Aha de var detune du menade, japp testade de du sa, provade att köra 2 square oscillatorer i Triangel 2 synthen lite nedstämda, sen skapade jag en till Triangel 2 med en Saw och en Sine och stämde ned dem pyttelite, sen kombinerade jag dem via en Layer och testade göra någon melodi, blev rätt bra baslinje men tyvärr inte riktigt som jag tänkt mig 🙂http://rapidshare.com/files/81597420/bass.wav.html där är länken till exakt den loopen jag tänkte mig, säg mig om de går att fixa i Triangel så som jag redan har gjort så får jag väl fortsätta och trixa lite med knapparna 😉

Dela på andra sajter

ok..låter som två sågtänder, och två fyrkantsvågor som är väldigt snedstämda mot varandra.

men i grund o botten är det en helt vanlig superlead.

lyssnar endast genom mina interna högtalare på min powerbook, så jag lyssnar inte så exemplariskt.. men ändå!

ett tips är att läsa på nätet om grundläggande synthskruvande.

Redigerat av IDF
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Nevermind, får försöka fixa basen på ett eller annat sätt, lärde mig i alla fall hur man fixar en wobble bas, men kan ni någon tutorial där man lär sig att göra noise gates / reverbed gates? typ så att de låter som om en clap avslutas med en inverterad clap eller något.

Redigerat av Eidas
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.