Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag bara undrar om det är någon som vet hur mycket en F.T.B jumbo 200b kan vara värd?

Det är en gammal 70-tals förstärkare i väldigt bra skick, bara någon liten repa men annars inget.

Tack på förhand! 🙂

Annons
Postat

Svårt att säga exakt, men kring tusenlappen om det är transistor, rör kan väl ge en 500:ing till eller tre. Å andra sidan har ju Hagström-förstärkarna som man fick slängda efter sig för några år sedan börjat kosta mellan 2500 - 6000 beroende på modell.

Våran basist hade en FBT på 80-talet - var väl inte allt för uppskattad vad jag kommer ihåg.

Om du ska sälja kan du ju alltid börja på 3500:- & sänka priset vid dåligt intresse.....

Per

Postat
Svårt att säga exakt, men kring tusenlappen om det är transistor, rör kan väl ge en 500:ing till eller tre. Å andra sidan har ju Hagström-förstärkarna som man fick slängda efter sig för några år sedan börjat kosta mellan 2500 - 6000 beroende på modell.

Våran basist hade en FBT på 80-talet - var väl inte allt för uppskattad vad jag kommer ihåg.

Om du ska sälja kan du ju alltid börja på 3500:- & sänka priset vid dåligt intresse.....

Per

Tack så mycket! Jo jag antog att den låg någonstans där, ja det är kanske inte världens bästa förstärkare precis^^

Postat

Intressant med vintage. Även fast det uppenbarligen är oanvändbar dynga så får det ett värde huxflux bara för att det är gammalt. Nytt skit = skit. Gammalt skit = pengar.

Har en Peugot 405 -87, går hur bra som helst, all el funkar, startar ALLTID. Hel och ren bil, ingen rost osv. Den köpte jag för 2000:-. För ett par år sen sålde en jobbarkompis sin gamla rostiga Amazon Kombi för 25000:-?!?! Ingen värme, rostig, fullständigt livsfarlig att åka i, dålig växellåda. Men gammal.

Likadant är det med våran bransh. Det som folk slängde eller stallde undan 1960 för att det var hopplöst dåligt och inte gick att använda till något vettigt är nu värt en otroligt massa pengar. Enbart för att det är gammalt. Intressant.

Postat
Intressant med vintage. Även fast det uppenbarligen är oanvändbar dynga så får det ett värde huxflux bara för att det är gammalt. Nytt skit = skit. Gammalt skit = pengar.

Har en Peugot 405 -87, går hur bra som helst, all el funkar, startar ALLTID. Hel och ren bil, ingen rost osv. Den köpte jag för 2000:-. För ett par år sen sålde en jobbarkompis sin gamla rostiga Amazon Kombi för 25000:-?!?! Ingen värme, rostig, fullständigt livsfarlig att åka i, dålig växellåda. Men gammal.

Likadant är det med våran bransh. Det som folk slängde eller stallde undan 1960 för att det var hopplöst dåligt och inte gick att använda till något vettigt är nu värt en otroligt massa pengar. Enbart för att det är gammalt. Intressant.

Jo så är det nog!

Så ställ undan din Pod för om 20 år vill ungdomarna ha det "härliga"´soundet som de hade förr i tiden i början av 2000 talet och då får du minst 25 000:- för Podden 🙂

Postat

Jo så är det nog!

Så ställ undan din Pod för om 20 år vill ungdomarna ha det "härliga"´soundet som de hade förr i tiden i början av 2000 talet och då får du minst 25 000:- för Podden 😛

Hehe, ja förmodligen. Det där sköna varma USB soundet

Postat

Den där basförstärkaren var rätt så populär i början av sjuttitalet. Hyffsad för sina pengar, ialla fall, Själv har jag en FBT-högtalare med två tolvor i. Den vibrarar rätt så bra med luft när jag kopplar den till min gamla rörförstärkare.

• 3 veckor senare...
laregina (oregistrerad)
Postat

Jag har en FBT Jumbo 600B som jag har funderingar på att sälja. Jag har också hört att många klagar på FBT:na men jag måste säga att jag är nöjd med min. Den har ett skönt, rätt varmt ljud, speciellt då om man spelar bas. Gitarr är jag inte så impad av. (Smaksak) Har hört att folk kopplar preamp och sånt men jag tycker man ska använda den till bas only.

Jag har en kompis som har en Jumbo 900 (eller liknande nummer) och är också nöjd med sin. Jag tror det beror på hur man använder den och till vad.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.