Pacanin (oregistrerad) Postat 4 januari 2008 Dela Postat 4 januari 2008 Skall börja spela in hemma så smått och är grön på detta. Är ute efter en mikrofon som funkar okej till sång och aukustisk gitarr samt skulle behöva använda samma mik till att spela in mina trummor som "slask" på en kanal så länge. Trummorna skall spelas in senare någon annanstans eller via midi när jag skaffat rätt grejer. Så förslag tas emot tacksamt. Priset MÅSTE vara max tusenlappen. Jag är en snål typ....inte ute efter proffsgrejer, bara kul att fixa med hemma på. Studio Projects B1 verkar en del här tycka om, funkar den till allt? T-bone på Thooman, är den för billig(=dålig affär) jämfört med vad man får för pengarna. Shure SM57/58- är de bara för trummor (närmickat?) eller kan man använda de till annat? Tack så länge Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik Karlsson Postat 4 januari 2008 Dela Postat 4 januari 2008 Studio Projects B1 funkar kanon! SM57 använder man även till att micka gitarr och bas stärkare, blås och mycket annat! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrbjoorn Postat 4 januari 2008 Dela Postat 4 januari 2008 Kör på Studio Projects B1 du. Men kom ihåg att du måste ha micpreamp och fantommatning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pacanin (oregistrerad) Postat 4 januari 2008 Dela Postat 4 januari 2008 Tack för era svar! Så lutar det åt en sådan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.