Exclusive Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 (redigerat) Sho, jag har precis börjat köpa lite grejer för att bygga upp min hemmastudio. Jag vill bara spela in sången med micken, sen lägga till beatet i datorn... Detta är vad jag har köpt hittils lite bara sådär xD: * Micken - Studio Projects B1 * Stativ * Puff skydd * Sladdar * Mixerbord - LTO L-8 + ett begagnat ljudkort som jag köpte av en kompis... Det är ett Terratec Phase 22. Som jag inte kan få att installera... -.- Så behöver lite hjälp med det om någon kan hjälpa, för jag laddar ner drivrutinerna från www.terratec.com men när jag försöker installera drivrutinerna som jag laddat ner så säger datorn att den inte hittar några drivrutiner till kortet och när jag pluggar in kortet i datorn så slutar högtalarna att funka :/. Ljudkortet kanske inte funkar på Vista? ;o Undrar sen om mixerbordet var nödvändigt? För har läst runt lite i forumet och läst att mixerbordet inte är nödvändigt om man bara ska spela in sång. Så om jag inte behöver det, så säljer jag de. Undrar också om jag behöver en PreAmp? Om ni har något annat råd som kan behövas så uppskattar jag all hjälp. 😛 Redigerat 4 januari 2008 av Olsberg Gjorde rubrik gemen
Exclusive Postat 4 januari 2008 Trådstartare Postat 4 januari 2008 (redigerat) Kom igen folket, UPP UPP ! ! 🙂 😛 Redigerat 4 januari 2008 av Exclusive
JohnAnthony Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 Jag har haft en dålig erfarenhet med Vista. Inte testat något direkt audio-inriktat men operativsystemet i sig är ett skämt. Det enda som är bra med Vista är att till och med virusen har kompitablitetsproblem. Jag blir glad om någon här eller du får igång redigering och mixing ORDENTLIGT på Vista. Följer gärna tråden vidare.
Hellpig Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 Håller med föregående talar. Finns ingen vettig anledning att köra Vista än så länge. Eller ja, inte om man skall spela in musik i alla fall men knappast annars heller.
Exclusive Postat 4 januari 2008 Trådstartare Postat 4 januari 2008 Okey, då får jag ta fram min gamla dator från förrådet 😉. Hoppas det funkar då. Hjälp mig med dom andra frågorna också, snälla folket ! 😛
Implasticyde Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 1) Installera XP på din nya dator. 2) Införskaffa ett sequenceprogram som passar dig. (Cubase, FL-studio, Nuendo, Pro Tools etc.) 3) Köp ett externt/internt nytt ljudkort som ersätter mixerbordet och även passar dina krav med in-/utgångar och är anpassat till din dator (USB/FireWire om externt). FW rekomenderas... Använd nätet, musikaffärer, google, detta forum, wikipedia och sist men inte minst din lokala musikhandlare (om du har en sådan) för att ta reda på exakt vad för utrustning du behöver 😉
Exclusive Postat 6 januari 2008 Trådstartare Postat 6 januari 2008 (redigerat) 1) Installera XP på din nya dator.2) Införskaffa ett sequenceprogram som passar dig. (Cubase, FL-studio, Nuendo, Pro Tools etc.) 3) Köp ett externt/internt nytt ljudkort som ersätter mixerbordet och även passar dina krav med in-/utgångar och är anpassat till din dator (USB/FireWire om externt). FW rekomenderas... Använd nätet, musikaffärer, google, detta forum, wikipedia och sist men inte minst din lokala musikhandlare (om du har en sådan) för att ta reda på exakt vad för utrustning du behöver Så du tycker att man borde ersätta mixerbordet? Men vet inte ens om jag kan lämna tillbaka mixerbordet till affären. Det kostar 1799:-, kan testa lämna tillbaka. Men om jag inte har mixerbordet så kan jag inte koppla in hörlurar och sånt va ? Redigerat 6 januari 2008 av Exclusive
mrbjoorn Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 1) Installera XP på din nya dator.2) Införskaffa ett sequenceprogram som passar dig. (Cubase, FL-studio, Nuendo, Pro Tools etc.) 3) Köp ett externt/internt nytt ljudkort som ersätter mixerbordet och även passar dina krav med in-/utgångar och är anpassat till din dator (USB/FireWire om externt). FW rekomenderas... Använd nätet, musikaffärer, google, detta forum, wikipedia och sist men inte minst din lokala musikhandlare (om du har en sådan) för att ta reda på exakt vad för utrustning du behöver Så du tycker att man borde ersätta mixerbordet? Men vet inte ens om jag kan lämna tillbaka mixerbordet till affären. Det kostar 1799:-, kan testa lämna tillbaka. Men om jag inte har mixerbordet så kan jag inte koppla in hörlurar och sånt va ? Jo, om du istället köper ett externt ljudkort med line out och hörlursutgång.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.