Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ja precis. Har fått ett grymt störande missljud i mitt ljudkort i form av knaster på vänster kanal. I bland är det borta men oftast är det där och det är så dj¤#¤%a störande. Har prövat att instalera om både kort i drivrutiner men inget hjälper. Vad göra?? 😆😆

Redigerat av Chriskooh
Annons
Postat

Låter som glapp. Börja med att byta kablar. Har du osis så har lödningarna släppt i kortet. Kan du löda så löd om, eller så får du lämna in.. Men kolla allt annat först (mixer, kablar, monitorer, slutsteg whatever ditt ljud passerar)

Postat

Testa att joxa lite med kontakten och se om det blir värre då. MÅSTE ju inte vara som jag säger, men eftersom det bara är ena kanalen som krånglar så drar man ju lätt den slutsatsen.

Postat

Fungerade utan missljud nu i en halvtimma men nu kom det tillbaka igen. Kortet såg helt ok ut. Jag ska test å mecka runt lite med kontakterna. 😉

Postat

Men är det vanliga "nu-glappar-det-nånstans"-ljud eller hur låter dom?? Blir det samma fel om du bouncar ner en låt och lyssnar. Kommer felen exakt likadant och syns dom på vågformen om du skulle kolla?? Det första man ska göra är ju att lokalisera var felet ligger nånstans. Om det kan vara någon mjukvarugoof eller om det ligger nån annanstans så att säga...

Postat

Bounca ner?? är det typ Audiomix down? Missljudet ger inga singnaler på cubase mixer. Inte i ljudkortes kontrollpanel heller. Det låter som AM brus i en gamalradio dok inte så intesivt.

Kan var så att detta ljud kom i samband med att jag enablade Hyper Threati-- i BIOS. För när jag öppnade Cubase med HT enablad fick jag ett grymt konstant misslud. Disablade naturligtvis. Men det känns som missljuden jag har nu kom i kölvattnet av det första stora som kom med HT´n enablad. Bytte ram minne i samband med detta oxå provade att sätta tillbaka dom gamla men det gjorde ingen skillnad.

Postat

Provat att spela upp ljudkortet genom en annan stereo/andra monitorer?? Är det samma sak där så bör du nog lämna in det. Grejjen är ju den att eftersom det bara låter mysko på en av kanalerna så är det otroligt konstigt om det skulle ha med mjukvara / annan hårdvara i datorn att göra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.