Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Hello!

När jag öppnar EZ-Drummer i Cubase så öppnas även några små kanaler på vänster sida(under midi-kanalen jag valt)

På dessa kanaler finns inte "Ez-drummer som utgång"

Var på 4-Sound i Göteborg och jag gjorde likadant där som hemma, man fick alltså välja VST-instrument och sen markera Ez-drummer out.

Vet inte ifall det är mitt ljudkort som ligger i roten till detta, men Ez-drummer funkar med många andra program jag har så förstår inte varför Cubase jävlas på detta viset.

Ljudkortet jag använder är DMX6-Fire och jag har använt det i flera år med program som Adobe Audition, Saw Pro och Ableton Live.

Skulle vara kul ifall nån hade nåt bra svar.

Andreas

Har nu suttit mer än 2 veckor varje dag och provat allt men fortfarande funkar det inte. Har testat AbletonLive och där funkar Ez-drummer och keyboarden kanon.

Men det måste ju vara en bugg eller nåt mellan mitt ljudkort och Cubase?

När man trycker med musen i Cubase så funkar det, men trycker man på "recording" och vill spela in nåt när man trycker på ez-drummer så händer ingenting heller, även om keyboarden skulle vara kass så ska det väl funka att spela in?

Hoppas nån kommer med bra råd

Låter någon synt överhuvudtaget?

Eller är det bara EZ som strular?

har testat i andra program och då funkar det utan problem, men i Cubase så ser man att det ger signal men det låter inget när man trycker, har även testat att spela in bla ezdrumemr ocj B4 II men det händer ingenting i det tomma midifältet. Känner du igen felet?

Andreas

Förstår inte varför den ger signal i högra hörnet(Orange) och i kanalfönstret(Grön) utan att det komemr ljud?

Och varför kan jag inte spela in tex LM-7? När jag trycker på rec så går spåret, men när man trycker på stop så är det helt tomt, och den har inte fångat upp nånting, ska det vara så?

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat
Hello!

När jag öppnar EZ-Drummer i Cubase så öppnas även några små kanaler på vänster sida(under midi-kanalen jag valt)

På dessa kanaler finns inte "Ez-drummer som utgång"

Var på 4-Sound i Göteborg och jag gjorde likadant där som hemma, man fick alltså välja VST-instrument och sen markera Ez-drummer out.

Vet inte ifall det är mitt ljudkort som ligger i roten till detta, men Ez-drummer funkar med många andra program jag har så förstår inte varför Cubase jävlas på detta viset.

Ljudkortet jag använder är DMX6-Fire och jag har använt det i flera år med program som Adobe Audition, Saw Pro och Ableton Live.

Skulle vara kul ifall nån hade nåt bra svar.

Andreas

Har nu suttit mer än 2 veckor varje dag och provat allt men fortfarande funkar det inte. Har testat AbletonLive och där funkar Ez-drummer och keyboarden kanon.

Men det måste ju vara en bugg eller nåt mellan mitt ljudkort och Cubase?

När man trycker med musen i Cubase så funkar det, men trycker man på "recording" och vill spela in nåt när man trycker på ez-drummer så händer ingenting heller, även om keyboarden skulle vara kass så ska det väl funka att spela in?

Hoppas nån kommer med bra råd

Låter någon synt överhuvudtaget?

Eller är det bara EZ som strular?

har testat i andra program och då funkar det utan problem, men i Cubase så ser man att det ger signal men det låter inget när man trycker, har även testat att spela in bla ezdrumemr ocj B4 II men det händer ingenting i det tomma midifältet. Känner du igen felet?

Andreas

Förstår inte varför den ger signal i högra hörnet(Orange) och i kanalfönstret(Grön) utan att det komemr ljud?

Och varför kan jag inte spela in tex LM-7? När jag trycker på rec så går spåret, men när man trycker på stop så är det helt tomt, och den har inte fångat upp nånting, ska det vara så?

Du får ljud om du klickar in noter i sequensern så vitt jag förstår, rätt eller fel?

Du har också fått små tegelstenar när du spelar in i Cubase med ditt keyboard men inget ljud, rätt eller fel?

Det är nåt som du gör fel. Några inställnigar som är felaktiga.

Postat

Ja, frågan är bara vart felet ligger. Jag testade nu igen och drog en miditrumma från Ez-drummer till en kanal på Cubase, och då låter det, och när man dubbelklickar på den filen så ser man att det blir små tegelstenar i rutan, och man hör sedan dom när man spelar upp. Men det kommer som sagt inte nåt ljud direkt.

Var även på 4-Sound i Göteborg och dom lät mig visa exakt hur jag gör hemma och dom sa att jag gör allt korrekt så vart ligger felet?

På deras dator så tryckte vi på "Rec" och då fångade Cubase upp ljudet som man bårde hörde och såg(i det förut tomma fältet)

Mvh Andreas

Postat
Ja, frågan är bara vart felet ligger. Jag testade nu igen och drog en miditrumma från Ez-drummer till en kanal på Cubase, och då låter det, och när man dubbelklickar på den filen så ser man att det blir små tegelstenar i rutan, och man hör sedan dom när man spelar upp. Men det kommer som sagt inte nåt ljud direkt.

Var även på 4-Sound i Göteborg och dom lät mig visa exakt hur jag gör hemma och dom sa att jag gör allt korrekt så vart ligger felet?

På deras dator så tryckte vi på "Rec" och då fångade Cubase upp ljudet som man bårde hörde och såg(i det förut tomma fältet)

Mvh Andreas

Jadu..jag vet inte. Men varför ska du "spela in" från EZD? Om du nu skulle ha en hel song som midifil i EZD - Varför inte bara dra in midifilen? Om du sedan vill ha en ljudfil istället så bouncar du bara ned dina trummor. (Ställer locators v/h för trummorna, solo på spåret och export)

Postat

Märket att när jag spelade in i Ableton Live så släpade ljudet efter konstigt nog. Så när jag testat det så provade jag även att spela in i Adobe Audition som jag tidigare använt till ca 10 låtar. Men ljudet blir dubbelt på ett konstigt sett, Snack om dilemma hahaha Jag blir galeeennn!!!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.