Jojje84 Postat 3 oktober 2004 Postat 3 oktober 2004 Jag provar programmet Traktor just nu och jag har ett Audiophile 2496. Problemet är att jag måste kunna förlyssna i hörlurar. Jag måste alltså ha två utgångar. Vad jag vet så finns det ju bara en analog utgång på ljudkortet, går det att lösa på något sätt? Alltså tex går det att använda SPDIF utgången även som analog utgång? Eller måste jag i så fall sätta in ett till ljudkort? Tycker att det måste funka på NÅGOT annat sätt än det. Vad tror ni?? MVH
VacUm Postat 3 oktober 2004 Postat 3 oktober 2004 Jag fattar inte riktigt vad du är ute efter... Förklara mer exakt vad du vill och hur du kopplat nu...
Lindeberg Postat 3 oktober 2004 Postat 3 oktober 2004 Kan du inte konfiga Traktor så att den jobbar med två mono outs? Brukar man kunna. Annars måste du ha ett kort med två outs, ja.
Jojje84 Postat 3 oktober 2004 Trådstartare Postat 3 oktober 2004 OK, jag ska kolla upp det i traktor, tack för svar! Vacum: För att vara mer exakt: Jag vill kunna ha en låt igång samtidigt som jag förlyssnar i hörlurar på den jag ska mixa in, alltså utan att den hörs i högtalarna. Traktor är alltså ett DJ-program.
VacUm Postat 3 oktober 2004 Postat 3 oktober 2004 Aha.. Nä, då får du ju antingen köra mono då som DummeDan sa eller byta ljudkort. Förresten: Nån som vet om man kan köra analog in/out samtidigt som spdif in/out på 2496-korten?? Vore ju skitslickt egentligen....
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.