Sajjk Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Tjena folket, jo det är så att ajg undrar .. jag har köpt en mig, (ADK-A51) och en mixer (Behringer Xenyx 802) .. och jag undrar , hur ska jag isolera? var osv? ett skåp? ett hörn? eller hur ? tack på förhand / sajjk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrbjoorn Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Beror på vad du vill åt. Hur mycket pengar hade du tänkt dig att lägga ner på isolering? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sajjk Postat 2 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 2 januari 2008 asså jag har materialet .. såndär mjuk sak , men hur ska jag placera det & vart? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrbjoorn Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Afan, det låter stabilt! Beror på vad du vill åstakomma somsagt, ska du försöka se till så att grannarna slipper höra dina falska toner eller vill du akustikbehandla för att få fram bösta möjliga ljud? Enklast (men kanske inte alltid bäst) är att bara ta en garderob och sätta upp lite material här och var. Se till att det inte blir nå raka vinklar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sajjk Postat 2 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 2 januari 2008 jag ska rappa ! , kan man inte isolera i ett hörn? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Isolering är inget man gör i en lägenhet. Akustikbehandling däremot (dämpning); https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=496170 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrbjoorn Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 jag ska rappa ! , kan man inte isolera i ett hörn? Jo, det är klart du kan göra. Tänka på att det inte ska vara nå raka vinklar och sånt. Jag orkar inte beskriva så mycket för det finns 1000-tals trådar om detta. Iofs inte i kategorin "Inspelning", utan snarare "Studiobygge". Kika där du! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sajjk Postat 2 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 2 januari 2008 men jag har bara min lilla hemmastudio .. hur ska jag göra för bästa resultat? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrbjoorn Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 Somsagt, kolla i alla andra trådar! Jag är inte 100% säker på allt med vilka frekvenser som studsar var, genom vad, när och hur.. Testa dig fram. Sätt upp materialet i hörnet och testa sjunga utåt i rummet eller innåt i madrasserna och se vad som blir bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 Utåt blir bäst... kolla min länk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.