Jan (oregistrerad) Postat 2 januari 2008 Postat 2 januari 2008 Jag undrar ifall det finns någon funktion i Logic 8 som kan analysera tempot på en ljudfil, eller något hjälpmedel att kunna markera för att visa Logic 8 som t.ex. timewarp i Cubase 4.1? M.v.h. Jan
Gäst Postat 2 januari 2008 Postat 2 januari 2008 Jag undrar ifall det finns någon funktion i Logic 8 som kan analysera tempot på en ljudfil, eller något hjälpmedel att kunna markera för att visa Logic 8 som t.ex. timewarp i Cubase 4.1? M.v.h. Jan Har tyvärr ingen erfarenhet av dessa program, däremot finns det ett program (freeware, om jag inte missminner mig) som heter MixMeister BPM Analyzer som funkar bra för att räkna BPMen i låtar. http://www.mixmeister.com/download_freestuff.html
Implasticyde Postat 2 januari 2008 Postat 2 januari 2008 Audio insert/Logic/Helper/BPM Counter i Logic 7 pro. Antar att samma hjälpmedel finns i Logic 8.
tbruce Postat 2 januari 2008 Postat 2 januari 2008 Du kan också klippa ut en bit ur låten, t ex exakt en takt (zooma in och trimma för att få det exakt precis på slaget), sen markera en lika lång bit med cycle, och trycka cmd T, så kommer den räkna ut BPMn.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.