Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag satt och kollade datum i kalendern i hörnet råkade jag av misstag ställa om datorns tid till någon gång i Mars 2005. Jag ställde tillbaka klockan illa kvickt, men jag ser nu att Sonar 3 Testversionen inte fungerar. Jag har provat att ta bort det och installera om det, men det fungerar inte. Det står bara "Expired".

Annons
Postat

Provat att städa registret+ Antingen manuellt eller med nåt städprog. typ "reg clean"?

Postat

Ojdå, Nu anbefalles ju alltid stor försiktighet när man pillar i registret. Registret ligger i windowskatalogen och består av ett antal nycklar till alla program. Så även om du avinstalerar Cakewalk så ligger nyckeln kvar som berättar när det blev installerat första gången.

Det finns dock städprogram att ladda ner som gör jobbet. Sök på "Reg Clean" så tror jag du får napp.

OBS! Ta aldrig bort något ur registret om du inte är säker på att det går bra. Hela Windows kan bli instabilt.

Postat

Ajjajj, det kan bli lite knivigt är jag rädd. Inför Sonar-skolan vi hade i sommarnumret körde jag på den vanliga testversionen som hann gå ut och jag provade ovan nämnda procedur med att leta efter alla tänkbara nycklar i registret som kunde ha tt göra med Sonar. Raderade allt, men utan resultat.

Dock var detta på en Windows 2000-burk (utan serive pack 4). Kanske finns det med Systemåterställningen i Windows XP en möjlighet att återgå till systemets position innan du ställde fram klockan och Sonars testperiod gick ut? Dett har jag dock inte provat.

Postat

Är du beredd att formatera hårddisken sä lär det definitivt hjälpa. Mot allt!

Men vill du verkligen det?

Postat

Min dator brukar regelbundet kracha en gång i månaden, men nu har den klarat sig i nästan tre (mot en stor del kvalitet i förlust). Dessutom finns ju CD-skivor man kan spara saker på. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.