Bohem Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Substainpedalen till min keyboard ger inte utslag när jag spelar in midi. Jag måste ha den eftersom jag spelar in pianoljud. Och eftersom pianoljudet på keyboarden är så dåligt så använder jag mig av Vst instrument istället. Men det går ju inte att kompa normalt utan sustainpedal 🤪 Någon som kan hjälpa? Tack på förhand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrbjoorn Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 VST instrumentet kanske inte stödjer sustain-pedal? Testa med en annan plugg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Glapp i sladden? Låna hem och testa någon anna sustainpedal och testa så du vet om det är hos pedalen eller i datorn som problemet ligger. /M Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Det finns många olika lösningar beroende på vad du använder för något keyboard och som sagts vilka instrument och inspelningsprogram. Beskriv mer, vad du har för keyboard vilka program etc, så kan vi nog hjälpa dig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bohem Postat 2 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 2 januari 2008 Glapp i sladden till sustainpedalen är nästan utesluten då det alltid fungerar när jag inte kopplat in midi. Keyboarden är en Yamaha PSR-GX76 och jag använder mig av Cubase's Halion-synth. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Glapp i sladden till sustainpedalen är nästan utesluten då det alltid fungerar när jag inte kopplat in midi. Ok, jag förstår men det kunde ha varit det. 🙂 Jag köpte ett midi-klaviatur för ett tag sedan och jag fick inte någon signal in i datorn. Jag fattade inte vad det var. Sedan rörde jag i sladdarna och det visade sig vara glapp i midi-kabeln. 😛 Lycka till med ditt iaf! 🙂 /M Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bohem Postat 2 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 2 januari 2008 AH brukar vara det eller att man har glömt strömsladden 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bohem Postat 2 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 2 januari 2008 Ingen annan som har något tips om vad det kan vara? Det är nämligen viktigt eftersom jag inte kan spela in piano på annat sätt :S Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
the610 Postat 8 januari 2008 Dela Postat 8 januari 2008 Ingen annan som har något tips om vad det kan vara?Det är nämligen viktigt eftersom jag inte kan spela in piano på annat sätt :S det finns en liten switch på undersidan av pedalen, kolla vad som händer när du flippar på den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.