Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är förtvivlad på en "string" som vägrar låta bra i mono. Kan det vara så att FL har fasfel i sitt program? Jag använder mig av FL5 och ljudet jag har problem med heter SQRNOTCH och finns bland Packs --> SimSynth --> Instruments. Det är färdigmixat i stereo när man lägger till instrumentet.... kan vara där skon klämmer...

Annons
Postat

Ljud med extrem stereoeffekt/stereobreddning etc kan låta dåligt i mono.

Inget "fel" som så, det ligger liksom i sakens natur med stereobreddning t ex.

Om det är viktigt att det ska låta bra i mono får man editera ljudet eller välja ett annat antar jag?

Postat (redigerat)
Det finns en fasvändare i pluginsektionen.

Menar du då i "channel settings" --> "reverse polarity"? Annars är jag lost.

Nej i mixern så finns det en effekt som heter phase shifter eller nåt sånt. tryck F9 för att få upp mixern och sen F1 för att få upp manuallen för miern så står allting där.

Redigerat av Desecrated
Postat
Det finns en fasvändare i pluginsektionen.

Menar du då i "channel settings" --> "reverse polarity"? Annars är jag lost.

Nej i mixern så finns det en effekt som heter phase shifter eller nåt sånt. tryck F9 för att få upp mixern och sen F1 för att få upp manuallen för miern så står allting där.

Ja,ja, just det, där man lägger in EQ osv. Kollade där bland de olika alternativen, phase inverter är det ända "phase" jag finner... eller jo, en som heter "phase" enbart också. ska den ligga där bland eq, reverb ... alla dom grejorna?

Postat

Jag jobbar inte i FL, men Phase inverter och phase shifter brukar göra samma sak 🤪

Mvh

Fredrik Sonefors

Postat
Jag jobbar inte i FL, men Phase inverter och phase shifter brukar göra samma sak 🤪

Mvh

Fredrik Sonefors

tack. mitt problem löste sig dessvärre inte. får fortsätta täcka över skavankerna med några till streamers ist.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.