Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Letar som en galning efter nÄgot bra "trigg" program till mitt Pro tools LE system! NÄgon som vet nÄgon bra och stabil sÄdann plugg?

Redigerat av ncnmedia
Annons
Postat
Letar som en galning efter nÄgot bra "trigg" program till mitt Pro tools LE system! NÄgon som vet nÄgon bra och stabil sÄdann plugg?

Kör sjÀlv med KTdrumtrigger som Àr gratis, funkar riktigt bra. Fast jag kör den i Live som jag sedan kör med i rewire till Pro tools. Anledningen till att jag inte kör pluggen direkt i pro tools Àr för att det Àr en vst plugg, har testat att wrapa den men tydligen sÄ Àr det nÄgot fel pÄ midistödet nÀr man wrapar.

drloop (oregistrerad)
Postat

Kör sjÀlv med KTdrumtrigger som Àr gratis, funkar riktigt bra. Fast jag kör den i Live som jag sedan kör med i rewire till Pro tools. Anledningen till att jag inte kör pluggen direkt i pro tools Àr för att det Àr en vst plugg, har testat att wrapa den men tydligen sÄ Àr det nÄgot fel pÄ midistödet nÀr man wrapar.

Det dÀr var inte sÄ korkat...

Lite meckigt men smart.

Tack för tipset!

Postat (redigerat)
Drumagog kostar ju pengar đŸ€Ș

Jo, visst, men sĂ„ j-vla dyr Ă€r den ju inte om du tar lilla versionen. 199$ om jag inte minns fel. Men det Ă€r ju dyrt jĂ€mfört med gratis. Finns dock demo som man kan testa för att se om det Ă€r vĂ€rt pengarna đŸ„°

Redigerat av Gizmozis
Postat

Tack! ska checka in de! men stöder PT vst? har rÀtt mycket bekymmer med waves pluggar som inte funkar alls i pro tools. Tog hem en VST DX RTAS plugg Waves Diamond bundle vilket totalt körde ihop sig med PT!

Postat (redigerat)

Drumagog har en 30 dagars trial som jag utnyttjade flitigt.

Sjukt bra triggprogram att arbeta med som desutom Àr lÀttförstÄeligt och lÀtthanterligt.

Kan understryka att pluggen har ypperlig triggtajming (dels beroende pÄ din övriga hÄrdvara), och krÀver förvÄnansvÀrt lite CPU-kraft.

Mvh Ken

Redigerat av addic59
Postat

Tack! ska checka in de! men stöder PT vst? har rÀtt mycket bekymmer med waves pluggar som inte funkar alls i pro tools. Tog hem en VST DX RTAS plugg Waves Diamond bundle vilket totalt körde ihop sig med PT!

Hejsan

Pro Tools stödjer inte VST utan anvÀnder sig av RTAS. Dock sÄ kan du anvÀnda en wrapper för att kunna köra Àven VST i Pro Tools. Man kan förklara pÄ ett enkelt sÀtt att om pluggen Àr i VST eller RTAS beror pÄ paketet som Àr runt om pluggen. En wrapper tar och öppnar detta paket för att sen slÄ om det i RTAS format. Men det om KTdrumtrigger var att du körde programet i Live för att sedan fÄ in det i Pro Tools genom rewire, alltsÄ ingen wrapper (om jag inte lÀste fel). Det du sa om waves verkar skumt. Har ocksÄ testat lite demo frÄn dem utan nÄgra problem i Pro Tools.

MVH

Anders

Postat

Hejsan

Pro Tools stödjer inte VST utan anvÀnder sig av RTAS. Dock sÄ kan du anvÀnda en wrapper för att kunna köra Àven VST i Pro Tools. Man kan förklara pÄ ett enkelt sÀtt att om pluggen Àr i VST eller RTAS beror pÄ paketet som Àr runt om pluggen. En wrapper tar och öppnar detta paket för att sen slÄ om det i RTAS format. Men det om KTdrumtrigger var att du körde programet i Live för att sedan fÄ in det i Pro Tools genom rewire, alltsÄ ingen wrapper (om jag inte lÀste fel). Det du sa om waves verkar skumt. Har ocksÄ testat lite demo frÄn dem utan nÄgra problem i Pro Tools.

MVH

Anders

Vart kan jag hitta en "wrapper"? har tatt hem en mÀngd olika waves bundles men ingen funkar ihop med mitt PT! en av dem har iof funkat med dÄ bara vissa pluggar. NÄgot förslag pÄ hur man kan fÄ det att funka eller Àr det bara jag som stöter pÄ detta problem?

Postat

Hejsan

HÄR finns en wrapper. Varför waves inte fungerar vet jag inte. Är alla pluggar i RTAS-format? Om de Ă€r det sĂ„ bör det fungera.

MVH

Anders

Postat
Hejsan

HÄR finns en wrapper. Varför waves inte fungerar vet jag inte. Är alla pluggar i RTAS-format? Om de Ă€r det sĂ„ bör det fungera.

MVH

Anders

Tack! yepp, alla pluggar Àr RTAS. men nÀr PT gÄr igÄng o den letar igenom pluggarna man har sÄ verkar den leta efter filer som inte finns med i Bundle packetet! men tillbaka till Trigger programmen? jag hittar verkligen inget som funkar. KTdrumtrigger Àr en VST plugg, finns det ingen RTAS plugg till det?

Postat (redigerat)
Hejsan

MVH

Anders

Tack! yepp, alla pluggar Àr RTAS. men nÀr PT gÄr igÄng o den letar igenom pluggarna man har sÄ verkar den leta efter filer som inte finns med i Bundle packetet! men tillbaka till Trigger programmen? jag hittar verkligen inget som funkar. KTdrumtrigger Àr en VST plugg, finns det ingen RTAS plugg till det?

JO, drumagog som jag skrev förut finns i RTAS-format och den hittar du HÄR. Testa demoversionen sĂ„ fĂ„r du se om det Ă€r rĂ€tt för dig. Till waves sĂ„ kanske det Ă€r för att det Ă€r demo och inte alla pluggarna Ă€r med? men jag vet faktiskt inte.

EDIT: Kolla sÄ att alla Waves pluggar ligger i mappen som de skall.

Redigerat av Gizmozis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.