Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallådär! Jag har fipplat med i FL i cirka 4 år, fram och tillbaka, och blev också medlem på denna sidan idag.

To the question: Om ni har hört låten "Sister" Med Greg Access + Någon till, denna tar jag som exempel, finns fler, Så kan man tydligt höra vid flera tillfällen i denna låten, då trummorna får ett slags Eko ljud, som ett sug från en melodie i bakgrunden, otroligt svårt att förklara men om man hör låten är det förståerligt!

Skulle verkligen uppskatta ett svar på denna frågan!

MVH / Liljekvist "Dj Nisp, Juntz & DestinationHardcore"

Annons
Postat (redigerat)
Hallådär! Jag har fipplat med i FL i cirka 4 år, fram och tillbaka, och blev också medlem på denna sidan idag.

To the question: Om ni har hört låten "Sister" Med Greg Access + Någon till, denna tar jag som exempel, finns fler, Så kan man tydligt höra vid flera tillfällen i denna låten, då trummorna får ett slags Eko ljud, som ett sug från en melodie i bakgrunden, otroligt svårt att förklara men om man hör låten är det förståerligt!

Välkommen! sitter å lyssnar på låten nu men förstår inte rikigt vad du menar iufs så är låten jag har i väldigt dålig kvalite. vart i låten kan man höra det?

är det orginalversionen av låten du menar? finns nog ett hundratal mixar på den:P

Redigerat av pipedragon
Postat

Välkommen! sitter å lyssnar på låten nu men förstår inte rikigt vad du menar iufs så är låten jag har i väldigt dålig kvalite. vart i låten kan man höra det?

är det orginalversionen av låten du menar? finns nog ett hundratal mixar på den:P

Mmmm, gjrodes en tävling med denna låten via Vipzone för ett tag sedan, så det har nog kommit en hel del Mixar, coh det är orginalet jag pratar om. Skall försöka kolla vilken tid i låten det är så fort jag kommer hem, ( sitter hoss en god vän atm, ) Vore ju riktigt gött att få till detta iallafall, Vet iallafall att det är en brud som sjunger samtidigt, snarare nynnar, eller jag vet inte 😉 !

Postat

Den första biten börjar 00:21 ca. Svängigt kan man kalla det, det är just det " Soundet " jag är ute efter. Hittade låten av en slump atm, men det är iallafall det ljudet jag syftar på!

Postat

Nej jag tror det är något slags reverb ljud som går ihop med melodin som ligger i bakgrunden. Inte helt säker. Kan vara bastrumman också men just av att jag har hört det i andra låtar också, men just att jag inte kunde få till det med enbart gitarren och trummorna och basslingan, så jag har inte den blekaste aningen om vad det är för slags "pålägg".

Postat (redigerat)

Sidechain...

Enda rätta, för han använder rätt mycket sådant i låten + andra

Uttjatad effekt 😛 sök på forumet, finns mycket(!) om det

Eric Prydz - Call on me är ett annat exempel på effekten

Redigerat av Chris_Emil

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.