Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2008


Neosus

Recommended Posts

Dags att dra igång kvällspasset, ska vara klar med utkast nr. 2 av examensarbetet till imorgon!

Kollade förresten hur långa de brukar vara... min är typ hälften så lång jämfört med resten 😉 . Fail.

Vad handlar det om?

Du kan få mitt abstract, varsågod 😉

(det är den enda delen som är skriven på engelska, kändes ganska ovant att skriva det och grammatiska påpekanden uppskattas!)

Rheumatoid arthritis (RA) is an autoimmune disease, where joints are attacked by the own immune system, which leads to chronic inflammation and destruction of bone and cartilage. Inflammation is a complex mechanism, controlled by many different substances. One of those are adenosine, which has an anti-inflammatory role. In this project, three polymorphisms in different genes involved in synthesis and signaling through adenosine, were genotyped for 188 patients with RA and 362 controls without RA. The results shows that for the polymorphism in A2a, a gene for an adenosine receptor, there is no significant differences in genotype distribution between the groups. There were however some differences in the general sensation of pain and well-being reported by the patients. For the polymorphism in NT5E, which results in a nucleotidase for extracellular adenosine synthesis, there were differences in both genotype distribution between the groups, and in the progression of the disease. The NT5E-AA genotype seems to increase inflammation and decrease the number of tender joints. In the case of the polymorphism in ADA, which codes for adenosine deaminase, the number of patients with the mutant allele was too small for any conclusions to be made. In addition to this, comparisons in alcohol consumption and the polymorphisms were performed, but the study was too small to generate any viable results. The project shows that the polymorphism in NT5E, whose functional consequences are unknown, might have an effect on the extracellular adenosin synthesis. Further studies are required for any certain conclusions to be made.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 12,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2195

  • Overkill

    2194

  • Micke H

    2167

  • Dingbats

    2106

Postat mest i detta ämne

POMM FRITT! 😉 GARVAR SÖNDER!!

BATTERIET på datorn såklart! nu äre knappa 4min kvar på det!

Ska låta de dö! Så de blir en kalibrering och datorn får vila lite för en gångs skull på 8 dagar 😉

hihi ghuhu

Redigerat av Pazo
Link to comment
Dela på andra sajter

😆 Hehe va fan är detta för tråd? 😛

Ids inte läsa nu men sen när jag har lite mkt att göra. 😄 Man slutar aldrig förundras över hur mycket goja o rappakalja det finns. 😎

Mouahahahaaa, nu kommer du aldrig härifrån 😄

Välkommen!

Link to comment
Dela på andra sajter

:rolleyes: Hehe va fan är detta för tråd? 🙂

Ids inte läsa nu men sen när jag har lite mkt att göra. 😛 Man slutar aldrig förundras över hur mycket goja o rappakalja det finns. 😄

Tjenare! Det är det här som är Studio forums eget White Room om man säger så!

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit!

Var rädd att ni skulle ha skrivit mer än mig i "totala" längsta! För ni har ju skrivit rätt mkt mer än mig de senaste delarna. Men nu kolla jag på de tidigaste delarna. Och shit!

På en går jag ju om er med mer än 2000 inlägg! 😛 haha. Och 1000 på nån annan 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...