Dingbats Postat 8 december 2008 Postat 8 december 2008 Jag har närt en KOMMUNIST vid min barm! Vafan! Jag har närt ett BARN vid min barm!
Overkill Postat 8 december 2008 Postat 8 december 2008 Och för övrigt älskar jag Daytrotter. Ska göra det till en daglig vana att ladda hem låtar från dagens artist.
Dingbats Postat 8 december 2008 Postat 8 december 2008 Och för övrigt älskar jag Daytrotter. Ska göra det till en daglig vana att ladda hem låtar från dagens artist. Synd att det alltid bara är 128 kbit...
Overkill Postat 8 december 2008 Postat 8 december 2008 Har ett par 160 med. Men det är rätt grymt för då kan man lyssna lite på helt okända artister och sedan gå vidare om dom låter bra. Lyssnade på Frightened Rabbit som vart förband till Death Cab och dom var grymma faktiskt. 🙂
Dingbats Postat 8 december 2008 Postat 8 december 2008 Najs att det finns folk som släpper sin musik fri såhär! CC-BY-SA till och med, inte ens NC.
Overkill Postat 8 december 2008 Postat 8 december 2008 Shit vad proffsigt Brad Sucks låter! Jag vet! Så kul när man hittar såna okända godbitar. 🙂
Overkill Postat 8 december 2008 Postat 8 december 2008 Har inte lyssnat så mycket på Beck (men sett filmer! 🙂). Men det kanske han gör.
Overkill Postat 8 december 2008 Postat 8 december 2008 BAJSSSSSSSSS raderade fel version av min önskelista. så nu får jag börja om. fan.
Overkill Postat 8 december 2008 Postat 8 december 2008 Skivor jag önskar mig: Of Montreal Neutral Milk Hotel Apples in Stereo The Olivia Tremor Control Division of Laura Lee The Decemberists (ej The Crane Wife) Modest Mouse (ej The Moon and Antarctica eller The Lonesome Crowded West) Dntel – Life is Full of Possibilities My Morning Jacket The Great Lake Swimmers Beirut Chris Walla Dashboard Confessional Bright Eyes – I’m Wide Awake, It’s Morning Bright Eyes – A Christmas Album Coldplay – Viva La Vida Coldplay – X&Y Bloc Party – Intimacy
Dingbats Postat 8 december 2008 Postat 8 december 2008 Det var inte så specifikt på de flesta artisterna. Ska du bara ha en OTC-skiva ska det vara Black Foliage!
Overkill Postat 8 december 2008 Postat 8 december 2008 När det inte är så specifikt så önskar jag mig vad som helst. Enklare så.
Dingbats Postat 8 december 2008 Postat 8 december 2008 Fast du måste vara beredd på att of Montreal kan vara antingen mysko poppelipop eller sexig funk beroende på vilken skiva man lyssna på.
tona9101 Postat 8 december 2008 Postat 8 december 2008 Måste bara säga att jag gjorde världens tabbe när jag började mixa lite låtar som vi spelat in med bandet. Efter flera veckors jobb bär jag till sist var nöjd och visade några låtar på några andra högtalare med mp3:n i all hast så lät låtarna skit. Efter ett tags felsökande visade det sig att det förbannade ljukortet på laptopen hade en inbygd EQ som var satt på en extrem rock-hängmatte EQ X( och i mina koss porta pro så gör det ganska stor inverkan 😏
Dingbats Postat 8 december 2008 Postat 8 december 2008 Måste bara säga att jag gjorde världens tabbe när jag började mixa lite låtar som vi spelat in med bandet. Efter flera veckors jobb bär jag till sist var nöjd och visade några låtar på några andra högtalare med mp3:n i all hast så lät låtarna skit. Efter ett tags felsökande visade det sig att det förbannade ljukortet på laptopen hade en inbygd EQ som var satt på en extrem rock-hängmatte EQ X( och i mina koss porta pro så gör det ganska stor inverkan 😏 Då har du lärt dig nåt!
tona9101 Postat 8 december 2008 Postat 8 december 2008 Då har du lärt dig nåt! Haha, jo det kan man säga. Som total nybörjare när det gäller mixning så blev man ju lite väl beskiven på hur skumt det lät. Men kolla gärna in en live låt jag har mixat och lagt upp på rock-låtkritik
Overkill Postat 8 december 2008 Postat 8 december 2008 1981 låtar i mitt bibliotek! Haha, rätt sjukt ändå! Jag har 1974 😏
Neosus Postat 8 december 2008 Trådstartare Postat 8 december 2008 ...min spel-lista är fullt av kaffefläckar. 😄
debatt Postat 8 december 2008 Postat 8 december 2008 Coldplay Division of Laura Lee Nu har jag köpt biljetter också - till två konserter!! Gôtt! 😛
Dingbats Postat 8 december 2008 Postat 8 december 2008 nuppa? Ja! Du får ta över efter DoL, jag saknar honom.
Dingbats Postat 8 december 2008 Postat 8 december 2008 Nu ligger det videos från våran spelning på Youtube! - My Enhanced Little Rhubarb - John, Stay Around My Roots - Selma Meets Rupert 😛
debatt Postat 9 december 2008 Postat 9 december 2008 Dingbats... VERKLIGEN kul att höra!!! 😑🙂🥰🙂🙂 Roliga texter, fina gitarrarrangemang - låter mycket old school-influerat.
Overkill Postat 9 december 2008 Postat 9 december 2008 Nu ligger det videos från våran spelning på Youtube! - My Enhanced Little Rhubarb - John, Stay Around My Roots - Selma Meets Rupert 🙂 Gick ju bra med! Är det du som spelar elgitarr (ser lite för dåligt för att kunna jämföra med bilder 🥰)? Grymt iaf! 😑
Recommended Posts