Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2008


Neosus

Recommended Posts

Annons
  • Svar 12,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2195

  • Overkill

    2194

  • Micke H

    2167

  • Dingbats

    2106

Postat mest i detta ämne

Band är så jäkla najs! Jag skulle vilja köra allting analogt!

jag har ett band som vi spelade in på en gång för typ två år sedan med mitt förra band. askasst äre. ☺️ men hade varit coolt att ha en arsenal med kassetband. en rullbandsspelare hade ju varit kul med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Band är så jäkla najs! Jag skulle vilja köra allting analogt!
jag har ett band som vi spelade in på en gång för typ två år sedan med mitt förra band. askasst äre. ☺️ men hade varit coolt att ha en arsenal med kassetband. en rullbandsspelare hade ju varit kul med.

Jag funderar på att skaffa en kassettporta till nästa inspelning! Det vore så härligt att veta att man har fyra spår och kan leka lite med begränsningarna. Och så måste låtarna vara riktigt bra då också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Band är så jäkla najs! Jag skulle vilja köra allting analogt!
jag har ett band som vi spelade in på en gång för typ två år sedan med mitt förra band. askasst äre. ☺️ men hade varit coolt att ha en arsenal med kassetband. en rullbandsspelare hade ju varit kul med.

Jag funderar på att skaffa en kassettporta till nästa inspelning! Det vore så härligt att veta att man har fyra spår och kan leka lite med begränsningarna. Och så måste låtarna vara riktigt bra då också.

Det hade varit kul att ha. Synd att man inte kan sjunga för annars hade det varit grymt att sitta hemma och plinka lite gitarr och sjunga lite, som typ Tiny Vipers eller John Frusciante fast sämre kvalitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Band är så jäkla najs! Jag skulle vilja köra allting analogt!
jag har ett band som vi spelade in på en gång för typ två år sedan med mitt förra band. askasst äre. ☺️ men hade varit coolt att ha en arsenal med kassetband. en rullbandsspelare hade ju varit kul med.
Jag funderar på att skaffa en kassettporta till nästa inspelning! Det vore så härligt att veta att man har fyra spår och kan leka lite med begränsningarna. Och så måste låtarna vara riktigt bra då också.

Det hade varit kul att ha. Synd att man inte kan sjunga för annars hade det varit grymt att sitta hemma och plinka lite gitarr och sjunga lite, som typ Tiny Vipers eller John Frusciante fast sämre kvalitet.

Alla kan sjunga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men seriöst. Om man bara vill och känner sig motiverad nog så kan man. Jag tyckte inte heller jag kunde för tre år sen, men bara genom att ge mig fan på det så har jag blivit bättre. Skulle inte säga att jag är nån stor sångare, men det funkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag har en 6 kanalsporta. Med en kanal synk så fick man in leadsång, ett stereopaket med körer och två gitarrer!

Inte alls dumt, man måste ta beslut på hur saker skall låta vid inspelningstillfället.

Just nu lider jag av att det blir så många icke beslut.

Jag kommer faktiskt att hyra in en mixkille/producent som får ta besluten istället för mig.... klarar inte alla val

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Och vad det gäller sång, så är det med det som allt annat. Träning, träning, träning...

Jag har börjat sjunga, hållt på mindre än 2 år och det börjar ta sig. Man är ju ingen Sinatra men det låter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en 6 kanalsporta. Med en kanal synk så fick man in leadsång, ett stereopaket med körer och två gitarrer!

Inte alls dumt, man måste ta beslut på hur saker skall låta vid inspelningstillfället.

Det är det som är så skönt! Man kan inte hålla på och sejfa och spela in en massa skitinspelningar som "kanske kan vara bra att ha" eller lägga en gitarr som är lite halvotajt och säga att man ska klippa till den sen, men så blir det inte av.

Jag tycker nog att efter den här skivan (som är min hifi-igaste hittills) så måste jag begränsa mig för att bli mer kreativ igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad det gäller sång, så är det med det som allt annat. Träning, träning, träning...

Jag har börjat sjunga, hållt på mindre än 2 år och det börjar ta sig. Man är ju ingen Sinatra men det låter.

Samma här!

Sen jag flyttade hemifrån för 3 år sen har man ju kunna börja sjunha lite för att man bodde ensam. Så tillslut börjar man ju kunna sjunga bra, iaf när man sjunger MED skivan. Att sjunga helt utan hjälp är fortfarande lite problematiskt för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...