Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2008


Neosus

Recommended Posts

Annons
  • Svar 12,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2195

  • Overkill

    2194

  • Micke H

    2167

  • Dingbats

    2106

Postat mest i detta ämne

Heeeej...

nu börjar tröttheten göra sitt också.

Myyyyysigt.

förresten, jag gillar mina biolog-polare... men liksom, hur ska man kunna träffa nytt folk om man hänger med dem hela tiden? Ska man istället gå till HG (studentpuben) utan dem? Typ helt själv?

Gjorde det en gång... kändes helt sjukt. träffade någon annan bekant som gjorde typ likadant... vi ägnade ett par minuter åt att i hemlighet tänka om den andre att denne var såååå patetisk, som gick ut på studentpuben själv. Eller det kanske bara var jag...

jaja.

vem bryr sig.

nu ska jag pissa i ett par år och sedan sova.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett fotbollslag ju. Makrillarna...

Det där om "nästkommande" onsdag och "nästa" onsdag.

När JAG säger "nästa onsdag" så menar jag nästa onsdag!

Låt säga det är fredag och jag säger nästa onsdag, då menar jag onsdagen om 5 dagar.

Men även om det är måndag och jag säger nästa onsdag, så menar jag nästa onsdag, dvs. den om endast två dagar! Det finns dock en rimlig möjlighet att jag i exempel 2 hellre skulle säga "nu på onsdag". Men då finns det alltid folk med invändningar då med, i stil med:

"Nu på onsdag? Menar du i övermorgonen eller nästa vecka, då...?"

😲

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett fotbollslag ju. Makrillarna...

Det där om "nöstkommande" onsdag och nästa onsdag.

När JAG säger "nästa onsdag" så menar jag nästa onsdag!

Låt säga det är fredag och jag säger nästa onsdag, då menar jag onsdagen om 5 dagar.

Men även om det är måndag och jag säger nästa onsdag, så menar jag nästa onsdag, dvs. den om endast två dagar! Det finns dock en rimlig möjlighet att jag i exempel 2 hellre skulle säga "nu på onsdag".

Men då finns det alltid folk med invändningar då med, i stil med:

"Nu på onsdag? Menar du i övermorgonen eller nästa vecka, då...?"

😲

//:debatt

Jag håller med dig!

Blir tokig på folk som tycker att "nästa onsdag" är en onsdag om typ 2 veckor...

Link to comment
Dela på andra sajter

näää...

det är ju nästnästa onsdag

Antag att man äter middag varje dag klockan 17.20-17.55 Ponera vidare att man just intagit sin middag en måndag och klockan är 18.12. Föreställ er nu att personen tänker: nästa gång jag äter middag, då ska jag banne mig satsa på kolbullar.

Då avses ju middagen dagen efter, på tisdagen, och inte den på onsdagen... eller tisdagen veckan därefter!

😲

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket intressant Fidden!

näää...

det är ju nästnästa onsdag

Antag att man äter middag varje dag klockan 17.20-17.55 Ponera vidare att man just intagit sin middag en måndag och klockan är 18.12. Föreställ er nu att personen tänker: nästa gång jag äter middag, då ska jag banne mig satsa på kolbullar.

Då avses ju middagen dagen efter, på tisdagen, och inte den på onsdagen... eller tisdagen veckan därefter!

😲

Logik är inte din grej va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket intressant Fidden!
näää...

det är ju nästnästa onsdag

Antag att man äter middag varje dag klockan 17.20-17.55 Ponera vidare att man just intagit sin middag en måndag och klockan är 18.12. Föreställ er nu att personen tänker: nästa gång jag äter middag, då ska jag banne mig satsa på kolbullar.

Då avses ju middagen dagen efter, på tisdagen, och inte den på onsdagen... eller tisdagen veckan därefter!

🤪

Logik är inte din grej va?

HAHAHA... med tanke på att jag är en av världens mest logiska människor, så...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...