Micke H Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 Dra i snoken! Den ska jag komma ihåg, nästan bättre än smeka salamin. 😊
Dingbats Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 Täby centrum! Ny site som jag har varit VÄLDIGT inblandad i som nu äntligen har lanserats! Hoppas att dom flesta buggar är borta nu... Vad har du gjort på den då?
Micke H Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 Täby centrum! Ny site som jag har varit VÄLDIGT inblandad i som nu äntligen har lanserats! Hoppas att dom flesta buggar är borta nu... Vad har du gjort på den då? För det första, all XHTML och CSS. Och dessutom vart väldigt inblandad i admin-gränssnittet bakom, mycket mer än det var från början tänkt... Också varit och hackat lite på Flashen nere i botten på varje sida.
Overkill Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 om man säger lite mer konkret vad har du gjort? xhtml och css säger mig inte så mycket.
Micke H Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 Ok, all kodning utåt. Dvs, alla element du ser på själva sidan, det som kallas front end-programmering. Det är XHTML och CSS. Det andra kallas back end-programmering, och är all koppling mot databasen och dylikt. Lite mera nördigt. 🙂 Fast jag fick djupdyka lite där också...inte helt lätt! Är inte så erfaren på den typ av programmering...
Overkill Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 jag beställde hem ett par glasögon för ett tag sedan för att prova! idag fick jag dom och dom är rätt grymma 🙂
Dingbats Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 Ok, all kodning utåt. Dvs, alla element du ser på själva sidan, det som kallas front end-programmering. Det är XHTML och CSS. Det andra kallas back end-programmering, och är all koppling mot databasen och dylikt. Lite mera nördigt. 😛 Fast jag fick djupdyka lite där också...inte helt lätt! Är inte så erfaren på den typ av programmering... Haha! Serverskript är ju det som är coolt, knacka XHTML och CSS är ju värsta designerfjolljobbet! 😛 😱 😕
Dingbats Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 Fan, jag råkade trycka på ett bokmärke. Jag hatar när framåtpilen lyser så jag måste skriva ett inlägg för att få bort den.
Fidden Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 Kul... det finns 2 singeltjejer i hela linköping. En av dem är kristen dessutom.
Dingbats Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 Kul... det finns 2 singeltjejer i hela linköping. En av dem är kristen dessutom. Och båda är såna som hänger på dejtingsajter... 😕
Fidden Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 Kul... det finns 2 singeltjejer i hela linköping. En av dem är kristen dessutom. Och båda är såna som hänger på dejtingsajter... 🙂 precis... fan också. hur träffar man folk egentligen? känner att vägen till och från hemköp är lite begränsat...
Dingbats Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 Jag tror inte jag är rätt person att svara på den frågan tyvärr...
Micke H Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 Ok, all kodning utåt. Dvs, alla element du ser på själva sidan, det som kallas front end-programmering. Det är XHTML och CSS. Det andra kallas back end-programmering, och är all koppling mot databasen och dylikt. Lite mera nördigt. 😉 Fast jag fick djupdyka lite där också...inte helt lätt! Är inte så erfaren på den typ av programmering... Haha! Serverskript är ju det som är coolt, knacka XHTML och CSS är ju värsta designerfjolljobbet! 😛 🙂 🙂 Tja, webdesigner är vad jag egentligen är, så... 🙂 Hellre flummig designer än nördig programmerare. 😛
Dingbats Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 Haha neeej! Vilket ser coolast ut: int match(char *code, int b) { struct stack stack; int dir = code[b] == ']'; char brs[2] = {'[', ']'}; int codelen = len(code); stack.len = 0; while(!empty(&stack)) { if((b + dir - !dir) < 0 || (b + dir - !dir) >= codelen) { printf("%d: unmatched bracket.\n", b); exit(EXIT_FAILURE); } b += dir - !dir; if(code[b] == brs[dir]) push(&stack, b); else if(code[b] == brs[!dir]) pop(&stack); } return b; } Eller: <div class="content_box"> <p> <P>Täby Centrum har en otrolig mångfald vad det gäller butiker. Här hittar du det du söker, vare sig du är småbarnsmamma, hipp ungdom eller teknikintresserad man.</P><P>Våra butiker är omtalade för sin goda servicenivå och självklart gör det Täby Centrum till ett attraktivare köpcentrum att besöka. Anledningen till att vi anstränger oss är för att ni kunder ska tycka att det är lite roligare att komma till just oss. Och för att vi älskar att göra er nöjda!</P><P>Välkomna till Täby Centrum!</P> </p> <br class="clear" /> </div>
Overkill Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 Glasögonen: http://i37.tinypic.com/2s10pxz.jpg 🙂
Pazo Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 Kommer fortfarande ihåg de fina dagarna när du var lite fjortis och skulle skriva så jäääävla många inlägg i OT så att du fick alla! hahaha 🙂
Overkill Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 japp! jag hade senaste inlägget i alla 25 ämnen som syns i off topic. 🙂
Fidden Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 förut lyssnade jag och overkill på "the new year" samtidigt.
Recommended Posts