Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2008


Neosus

Recommended Posts

Annons
  • Svar 12,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2195

  • Overkill

    2194

  • Micke H

    2167

  • Dingbats

    2106

Postat mest i detta ämne

Täby centrum! Ny site som jag har varit VÄLDIGT inblandad i som nu äntligen har lanserats! Hoppas att dom flesta buggar är borta nu...

Vad har du gjort på den då?

För det första, all XHTML och CSS. Och dessutom vart väldigt inblandad i admin-gränssnittet bakom, mycket mer än det var från början tänkt...

Också varit och hackat lite på Flashen nere i botten på varje sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, all kodning utåt. Dvs, alla element du ser på själva sidan, det som kallas front end-programmering. Det är XHTML och CSS.

Det andra kallas back end-programmering, och är all koppling mot databasen och dylikt. Lite mera nördigt. 🙂 Fast jag fick djupdyka lite där också...inte helt lätt! Är inte så erfaren på den typ av programmering...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, all kodning utåt. Dvs, alla element du ser på själva sidan, det som kallas front end-programmering. Det är XHTML och CSS.

Det andra kallas back end-programmering, och är all koppling mot databasen och dylikt. Lite mera nördigt. 😛 Fast jag fick djupdyka lite där också...inte helt lätt! Är inte så erfaren på den typ av programmering...

Haha! Serverskript är ju det som är coolt, knacka XHTML och CSS är ju värsta designerfjolljobbet! 😛

😱

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul... det finns 2 singeltjejer i hela linköping. En av dem är kristen dessutom.

Och båda är såna som hänger på dejtingsajter...

🙂

precis... fan också.

hur träffar man folk egentligen? känner att vägen till och från hemköp är lite begränsat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, all kodning utåt. Dvs, alla element du ser på själva sidan, det som kallas front end-programmering. Det är XHTML och CSS.

Det andra kallas back end-programmering, och är all koppling mot databasen och dylikt. Lite mera nördigt. 😉 Fast jag fick djupdyka lite där också...inte helt lätt! Är inte så erfaren på den typ av programmering...

Haha! Serverskript är ju det som är coolt, knacka XHTML och CSS är ju värsta designerfjolljobbet! 😛

🙂

🙂

Tja, webdesigner är vad jag egentligen är, så... 🙂

Hellre flummig designer än nördig programmerare. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha neeej! Vilket ser coolast ut:

int match(char *code, int b)
{
struct stack stack;
int dir = code[b] == ']';
char brs[2] = {'[', ']'};
int codelen = len(code);

stack.len = 0;

while(!empty(&stack)) {
	if((b + dir - !dir) < 0 || (b + dir - !dir) >= codelen) {
		printf("%d: unmatched bracket.\n", b);
		exit(EXIT_FAILURE);
	}

	b += dir - !dir;
	if(code[b] == brs[dir])
		push(&stack, b);
	else if(code[b] == brs[!dir])
		pop(&stack);
}

return b;
}

Eller:

<div class="content_box">
			<p>
				<P>Täby Centrum har en otrolig mångfald vad det gäller butiker. Här hittar du det du söker, vare sig du är småbarnsmamma, hipp ungdom eller teknikintresserad man.</P><P>Våra butiker är omtalade för sin goda servicenivå och självklart gör det Täby Centrum till ett attraktivare köpcentrum att besöka. Anledningen till att vi anstränger oss är för att ni kunder ska tycka att det är lite roligare att komma till just oss. Och för att vi älskar att göra er nöjda!</P><P>Välkomna till Täby Centrum!</P>
			</p>					
			<br class="clear" />
</div>

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...