Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2008


Neosus

Recommended Posts

Annons
  • Svar 12,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2195

  • Overkill

    2194

  • Micke H

    2167

  • Dingbats

    2106

Postat mest i detta ämne

Att firewire saknas på vanliga nya Macbook suger, men jag fattar ändå inte varför folk här blir så upprörda. Musiker/grafiker-marknaden som köper vanliga Macbooks är väl helt enkelt inte tillräckligt stor. Apple vill väl gå med vinst, vad är så fel med det?

Säger jag som sitter på gamla generationens Macbook med firewire som jag inte ens använder. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂

Läste instruktionerna, verkar ju inte alltför svårt. Bara att ladda ner en boot-CD från Pirate Bay med det nyttigaste och sätta igång! Får väl bli mitt helgprojekt.

En annan anledning till att göra det här: vi spelar in våra låtar i Logic, men vi mixar alltid i PC-miljö, och det blir lite jobbigt i längden att behöva sitta och konvertera alla ljudfiler...

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan anledning till att göra det här: vi spelar in våra låtar i Logic, men vi mixar alltid i PC-miljö, och det blir lite jobbigt i längden att behöva sitta och konvertera alla ljudfiler...

Vadå konvertera ljudfiler? Det är ju bara att ställa in så den spelar in som wav.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast hur mkt pengar förlorar man kanske på att göra den dealen?

Exakt! Låt säga att du har 26000 och handlar för 16000 och efter 2 år...eller nått så får du kanske 6000 när du säljer.

Alltså har du förlorat 10000.

Men om du köper en ny för 26000... eeeeh..... så har du liktförbannat förlorat 10000.

eeeeh.... 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

brorsan vill köpa halva min andel i familjeföretaget... nästan 20000 skulle jag få ut. Vore grymt om man hittade ett jobb också, så man slapp använda det till att betala mat och hyra och sånt, utan kunde köpa ett fett ljudkort istället =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...