Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2008


Neosus

Recommended Posts

Annons
  • Svar 12,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2195

  • Overkill

    2194

  • Micke H

    2167

  • Dingbats

    2106

Postat mest i detta ämne

Dom senaste veckorna har jag på lunchen och ibland på morgonen köpt en Kaffe Latte nere på 7Eleven runt hörnet bara. Tydligen har jag vart där väldigt ofta! I måndags när jag var där, visste han vad jag ville ha innan jag öppnade munnen. Nu var jag inte där igår, och då undrade hon som stod i kassan idag om jag hade övergivit dom. 😄

Snygg var hon också, hon frågade mig var jag arbetade och så. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom senaste veckorna har jag på lunchen och ibland på morgonen köpt en Kaffe Latte nere på 7Eleven runt hörnet bara. Tydligen har jag vart där väldigt ofta! I måndags när jag var där, visste han vad jag ville ha innan jag öppnade munnen. Nu var jag inte där igår, och då undrade hon som stod i kassan idag om jag hade övergivit dom. 🙂

Snygg var hon också, hon frågade mig var jag arbetade och så. 🙂

SATTSA FÖRFÄN! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Surfar med Google Chrome just nu, me like! 🙂

Jag är mest lite orolig. Visst, det är ett helt logiskt steg för Google att ta, eftersom de vill att fler ska använda deras tjänster och om de är beroende av andra webbläsare så kan de inte kontrollera hur bra de fungerar. Men det är också liksom, hur mycket makt vill vi egentligen ge Google? Visst, det är open source och de profilerar sig som "o-onda", men det där är samma företag som har tillgång till i princip allas sökhistorik och surfvanor för att kunna krama pengar ur annonser, och som kommer med mer och mer tjänster som kan bli riskabla om de används fel, som Gmail, Street View, osv. Och om deras egna webbläsare blir stor så kommer fler och fler bli knutna till Google och beroende av deras välvilja.

Och vad händer med Mozilla och Firefox nu? Mozilla är rätt beroende av Googles pengar, och vad kommer Google ha för skäl att fortsätta sponsra en konkurrent? De har kontrakt till 2011, men sen?

De tekniska aspekterna har jag ingenting emot, det kan säkert bli en bra webbläsare, men jag är tveksam inför hur mycket makt man vill ge ett enda företag, oavsett vilket. Särskilt när det är ett företag som först och främst är ute efter att tjäna pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket företag är INTE ute efter att tjäna pengar? För min del orkar jag inte bry mig det minsta om vilket företag det är som ligger bakom vad, jag använder det jag gillar. Jag förstår din poäng, men jag känner att jag inte orkar bry mig. Google Chrome gör saker och ting lättare för både användare och utvecklare, vilket alltid är trevligt.

Och faktum är att det är mitt jobb att ha kännedom om majoriteten av webbläsarna där ute, men det är nog en annan historia.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom senaste veckorna har jag på lunchen och ibland på morgonen köpt en Kaffe Latte nere på 7Eleven runt hörnet bara. Tydligen har jag vart där väldigt ofta! I måndags när jag var där, visste han vad jag ville ha innan jag öppnade munnen. Nu var jag inte där igår, och då undrade hon som stod i kassan idag om jag hade övergivit dom. 😛

Snygg var hon också, hon frågade mig var jag arbetade och så. 🥰

SATTSA FÖRFÄN! 😄

Vadå, ska jag fråga efter "extra tillbehör" till min latte? 😛

Närå, ska väl fortsätta gå dit och se vad som händer... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket företag är INTE ute efter att tjäna pengar? För min del orkar jag inte bry mig det minsta om vilket företag det är som ligger bakom vad, jag använder det jag gillar. Jag förstår din poäng, men jag känner att jag inte orkar bry mig. Google Chrome gör saker och ting lättare för både användare och utvecklare, vilket alltid är trevligt.

Och faktum är att det är mitt jobb att ha kännedom om majoriteten av webbläsarna där ute, men det är nog en annan historia.

Mozilla är inte ute efter pengar till exempel. Ibland orkar inte jag heller bry mig, men alla former av monopol känns riskabla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket företag är INTE ute efter att tjäna pengar? För min del orkar jag inte bry mig det minsta om vilket företag det är som ligger bakom vad, jag använder det jag gillar. Jag förstår din poäng, men jag känner att jag inte orkar bry mig. Google Chrome gör saker och ting lättare för både användare och utvecklare, vilket alltid är trevligt.

Och faktum är att det är mitt jobb att ha kännedom om majoriteten av webbläsarna där ute, men det är nog en annan historia.

Mozilla är inte ute efter pengar till exempel. Ibland orkar inte jag heller bry mig, men alla former av monopol känns riskabla.

Det är väl lite skillnad, Mozilla är väl en non-profit organization, vad fan det nu heter på svenska... Fast visst, jag förstår din poäng.

Men såvida jag inte får reda på att Google värvar kinesiska barn som handkodar webbläsarn för ris och vatten 28 timmar om dygnet, så bryr jag mig inte. Har Google en bra produkt, så tänker jag använda den! Jag gillar Gmail exempelvis. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det där hade jag sett. Och ja, jag avregistrerade mig faktiskt från Facebook när jag hörde talas om deras avtal (som man egentligen alltid borde läsa...) Så nej, jag kan inte påstå att det där gör mig särskilt upphetsad.

Vi får se vad som händer på den fronten, det här är ju ändå bara en beta än så länge. Att använda den på jobbet tror jag spelar nada roll, om jag är extra paranoid får jag helt enkelt se till att dom få bankärenden jag gör sker via Firefox.

Rent funktionsmässigt diggar jag i alla fall Chrome.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte att det känns som en positiv utveckling, att man ska behöva oroa sig över att utvecklaren av webbläsaren har rättigheter till allt man skickar igenom den.

Jag gillar inte riktningen Google går åt. Om några år kan de mycket väl vara på samma nivå som Microsoft och Apple. Fattas väl bara att de släpper ett operativsystem också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte att det känns som en positiv utveckling, att man ska behöva oroa sig över att utvecklaren av webbläsaren har rättigheter till allt man skickar igenom den.

Jag gillar inte riktningen Google går åt. Om några år kan de mycket väl vara på samma nivå som Microsoft och Apple. Fattas väl bara att de släpper ett operativsystem också...

Det har iofs jag absolut ingenting emot, så länge man som användare har kontroll.

Det jag inte riktigt fattar, är att det ska gå att surfa helt anonymt. Hur går det ihop med det där användaravtalet? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte att det känns som en positiv utveckling, att man ska behöva oroa sig över att utvecklaren av webbläsaren har rättigheter till allt man skickar igenom den.

Jag gillar inte riktningen Google går åt. Om några år kan de mycket väl vara på samma nivå som Microsoft och Apple. Fattas väl bara att de släpper ett operativsystem också...

Det har iofs jag absolut ingenting emot, så länge man som användare har kontroll.

Vilket har du inget emot? Men grejen är ju att man inte har kontroll. Google har kontroll. Det kommer alltid att bli så om man kör program gjorda av företag med egna ekonomiska intressen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...