Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2008


Neosus

Recommended Posts

Näe men.. skriv bara att du vill ha hennes msn, hennes adress, telefonnummer och köp dig en videokamera.

..för att du skulle tycka att det vorre roligt att babbla lite mer... lixom.

Allt utom msn kan du ju skita i kanske men. Jaa lixom bara fråga... om hon har msn.

Behöver inte krångla till det.

Edit: Är dig själv.. lixom.

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 12,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2195

  • Overkill

    2194

  • Micke H

    2167

  • Dingbats

    2106

Postat mest i detta ämne

Tycker du ska PMa lite fram och tillbaks med henne. Om det verkar vara en trevlig typ, kan du ju fråga om hon har MSN för att det går smidigare att prata då. Vänta med att fråga om IRL-träff, det verkar lite creepy.

Fast å andra sidan är jag själv mr tummen-i-röven som jobbar på en dubbel guldmunk för tillfället, så ta för allt i världen inte emot några datingtips från mig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du ska PMa lite fram och tillbaks med henne. Om det verkar vara en trevlig typ, kan du ju fråga om hon har MSN för att det går smidigare att prata då. Vänta med att fråga om IRL-träff, det verkar lite creepy.

Okej. Vad ska jag säga då liksom. Jag kan väl typ fråga vilken skola hon går i, men allt bortom det känns liksom för privat för PM. Jag måste typ skicka iväg ett PM ikväll för annars blir det lite väl lång paus mellan PMen. Kan det här funka:

"Du förresten! Går du i gymnasiet fortfarande? Vilken skola? Om vi går i samma skola är det ju nästan läskigt!"

Eller jag kanske borde säga själv också vart jag går...

Överanalys, nån?

Fast å andra sidan är jag själv mr tummen-i-röven som jobbar på en dubbel guldmunk för tillfället, så ta för allt i världen inte emot några datingtips från mig 🙂

Du, jag har inte ens stoppat in min tumme i röven än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror ju helt enkelt på hur mkt ni har skrivit. Men liksom att efter tre fyra PM fram och tillbaks så äre helöt naturligt att fråga efter Msn... Det är ju inget stalkigt att fråga msn öht. Jag har frågat msn om folk skitnsabbt och det har bara varit bra. Msn är faktiskt lugnare än man tror bara man har skapat en liten bas.

Det beror ju såklart på hur mkt ni har hunnit med på era PM. Om nu frågat lite vad som händer idag, läget å sånt... så äre msn som gäller frammåt.

Har ni bara liksom "hej jag är bla bla bl" Svar: "okej, jo jag bor också i stockholm bla bla bla..." då äre inte lugnt med msn.

Skola grejen borde också komma efter att ha establiserat en liten mer "kompis" relation liksom. "yo läget" eller "yo va händer" grej fram och tillbaka.

Så vilken nivå har ni kommit till är ju frågan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror ju helt enkelt på hur mkt ni har skrivit. Men liksom att efter tre fyra PM fram och tillbaks så äre helöt naturligt att fråga efter Msn... Det är ju inget stalkigt att fråga msn öht. Jag har frågat msn om folk skitnsabbt och det har bara varit bra. Msn är faktiskt lugnare än man tror bara man har skapat en liten bas.

Det beror ju såklart på hur mkt ni har hunnit med på era PM. Om nu frågat lite vad som händer idag, läget å sånt... så äre msn som gäller frammåt.

Har ni bara liksom "hej jag är bla bla bl" Svar: "okej, jo jag bor också i stockholm bla bla bla..." då äre inte lugnt med msn.

Skola grejen borde också komma efter att ha establiserat en liten mer "kompis" relation liksom. "yo läget" eller "yo va händer" grej fram och tillbaka.

Så vilken nivå har ni kommit till är ju frågan?

Jaha.

Det vi har skrivit hittills är typ:

Jag: Hej, vart bor du?

Hon: Stockholm. Vart bor du?

Jag: Värmdö. Vad kul att det finns likasinnade i närheten!

Fast inte så korthugget.

Alltså grejen tycker jag är att skapa en kompisrelation med "hur är läget?" och sånt dösnack, tycker inte jag är sånt man gör via PM. PM är till för informativa meddelanden som bara rör de två personerna. Skolgrejen tycker jag kan vara en del av liksom bara det rent formella, för vi har ju redan etablerat att vi bor nära varann, då borde det väl vara ganska naturligt att ta reda på om vi går i samma skola, bara för nyfikenhetens skull. Hur vi mår tycker jag är mer personligt än vilken skola vi går i (även "hur är läget?" naturligtvis bara är en artighetsfras).

Den svåra grejen nu är att bollen ligger hos henne för det var jag som skickade ett PM sist, och jag vet inte hur jag ska göra för att inte verka konstig eller desperat på nåt sätt.

Nu låter det som jag är nån creepy sociopat som fått för sig att hon bryr sig mer om mig än sitt fickludd, men det är bara så jag funkar. Jag är inge bra på sånt här och kan inte låta bli att överanalysera allt tills det är för sent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ni vad? Det enda jag har gått på för att dra slutsatsen att det är en tjej är att hon/han har användarnamnet "mat-tina". Det kan ju lika gärna vara en kille.

Så därför tänker jag nu anta att det är en kille, för att sen ångra mig djupt att jag inte gjorde nåt nu om två månader när jag får reda på att det faktiskt är en tjej. Om ingen har några invändningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dingbats: kom igen! Att fråga om MSN är absolut inget konstigt, oavsett hur länge ni har snackat. Säg bara nånting i stil med att det kanske vore smidigare att snacka via MSN, och fråga om hon har en.

Och om det inte funkar...STICK IT IN HER POOPER! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror ju helt enkelt på hur mkt ni har skrivit. Men liksom att efter tre fyra PM fram och tillbaks så äre helöt naturligt att fråga efter Msn... Det är ju inget stalkigt att fråga msn öht. Jag har frågat msn om folk skitnsabbt och det har bara varit bra. Msn är faktiskt lugnare än man tror bara man har skapat en liten bas.

Det beror ju såklart på hur mkt ni har hunnit med på era PM. Om nu frågat lite vad som händer idag, läget å sånt... så äre msn som gäller frammåt.

Har ni bara liksom "hej jag är bla bla bl" Svar: "okej, jo jag bor också i stockholm bla bla bla..." då äre inte lugnt med msn.

Skola grejen borde också komma efter att ha establiserat en liten mer "kompis" relation liksom. "yo läget" eller "yo va händer" grej fram och tillbaka.

Så vilken nivå har ni kommit till är ju frågan?

Jaha.

Det vi har skrivit hittills är typ:

Jag: Hej, vart bor du?

Hon: Stockholm. Vart bor du?

Jag: Värmdö. Vad kul att det finns likasinnade i närheten!

Fast inte så korthugget.

Alltså grejen tycker jag är att skapa en kompisrelation med "hur är läget?" och sånt dösnack, tycker inte jag är sånt man gör via PM. PM är till för informativa meddelanden som bara rör de två personerna. Skolgrejen tycker jag kan vara en del av liksom bara det rent formella, för vi har ju redan etablerat att vi bor nära varann, då borde det väl vara ganska naturligt att ta reda på om vi går i samma skola, bara för nyfikenhetens skull. Hur vi mår tycker jag är mer personligt än vilken skola vi går i (även "hur är läget?" naturligtvis bara är en artighetsfras).

Den svåra grejen nu är att bollen ligger hos henne för det var jag som skickade ett PM sist, och jag vet inte hur jag ska göra för att inte verka konstig eller desperat på nåt sätt.

Nu låter det som jag är nån creepy sociopat som fått för sig att hon bryr sig mer om mig än sitt fickludd, men det är bara så jag funkar. Jag är inge bra på sånt här och kan inte låta bli att överanalysera allt tills det är för sent.

Ja bollen ligger ju faktiskt på hennes sida nu så.

Vänta på hennes svar sen kan du väl fråga om skolan. och sen msn... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...