Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2008


Neosus

Recommended Posts

Skivan växer med! Tyckte inte den var så speciell från början men när man har lyssnat på den ett par gånger blir den ännu mer spännande och intressant. 😠

Ok. Lyssnar på Phantom Limb nu och tycker det är lite för mycket Death Cab-mainstreamindie kanske.

Och Elephant 6-banden har jag tänkt att lyssna på ... någon gång.

Nu!

Jag sitter och skriver med ett päron i handen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 12,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2195

  • Overkill

    2194

  • Micke H

    2167

  • Dingbats

    2106

Postat mest i detta ämne

Heh, banjo kan vara lite coolt om man använder det sparsamt.

Jag har typ hamnat i nån slags folkperiod nu, lyssnar på massa folksingersongwriters och sånt. Typ för att det är slutet på sommarlovet och jag vill passa på att vara uppe sent på kvällarna och då passar det att lyssna på sån musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker använda så naturliga grejer som möjligt. Typ om jag använder en samplad... orgel eller nåt så kanske jag kör ut den genom en gitarrstärkare bara så den ska låta lite mindre dator. Jag önskar jag hade ett riktigt trumset och kunde spela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så jobbigt, så fort man lyssnar på nåt så vill man göra en skiva som låter så! Lyssnar på folk: vill göra en folkskiva (najs!); lyssnar på flumpop: vill göra en flumpopskiva (najs!); lyssnar på nej vänta det är typ det jag lyssnar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet! fast för mig är det mer låtar... så alla mina låtar heter typ samma som "riktiga" låtar eftersom där jag fått inspiration ifrån... Så den jag postade länk till förut döpte jag lite snabbt till soul body, från låten "Soul Meets Body" som jag lyssnade på förutn är jag cyklade hem och fick värsta inspirationen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är Java bra för egentligen? Varför vill Windows att jag ska uppgradera till senaste Java-versionen? Vad har jag för nytta av det?

Hur lyckades jag göra ett stort hål i kalsongerna nån gång under natten? :rolleyes:😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...