Dingbats Postat 16 augusti 2008 Postat 16 augusti 2008 Skivan växer med! Tyckte inte den var så speciell från början men när man har lyssnat på den ett par gånger blir den ännu mer spännande och intressant. 😠 Ok. Lyssnar på Phantom Limb nu och tycker det är lite för mycket Death Cab-mainstreamindie kanske. Och Elephant 6-banden har jag tänkt att lyssna på ... någon gång. Nu! Jag sitter och skriver med ett päron i handen.
Overkill Postat 16 augusti 2008 Postat 16 augusti 2008 efter att ha lyssnat rätt mycket på grand archives, fleet foxes och band of horses så har jag kommit på att jag nog är kär i banjos 😠
Dingbats Postat 16 augusti 2008 Postat 16 augusti 2008 Heh, banjo kan vara lite coolt om man använder det sparsamt. Jag har typ hamnat i nån slags folkperiod nu, lyssnar på massa folksingersongwriters och sånt. Typ för att det är slutet på sommarlovet och jag vill passa på att vara uppe sent på kvällarna och då passar det att lyssna på sån musik.
Overkill Postat 16 augusti 2008 Postat 16 augusti 2008 nu blev det värsta folkpoplåten av dte här ju. 😠 kantele, dronzitar, dulcimer och banjo. 😆
Dingbats Postat 16 augusti 2008 Postat 16 augusti 2008 Kör du fortfarande mest med syntar och samplers?
Overkill Postat 16 augusti 2008 Postat 16 augusti 2008 Och nästan allt av det som jag använder är samplat...
Dingbats Postat 16 augusti 2008 Postat 16 augusti 2008 Jag försöker använda så naturliga grejer som möjligt. Typ om jag använder en samplad... orgel eller nåt så kanske jag kör ut den genom en gitarrstärkare bara så den ska låta lite mindre dator. Jag önskar jag hade ett riktigt trumset och kunde spela.
Overkill Postat 16 augusti 2008 Postat 16 augusti 2008 Ja det är klart att jag försöker få det så riktigt som möjligt. Tyvärr går det inte och gitarrerna låter förjävliga i Reason så det blir lite mongo men det är bättre än inget. 🙂
Overkill Postat 16 augusti 2008 Postat 16 augusti 2008 Och gitarren i refrängen låter helt sjukt efterbliven. 🙂 Vet precis hur jag vill ha det men det går inte riktigt att få till det i programmeringen och det suger.
Dingbats Postat 16 augusti 2008 Postat 16 augusti 2008 Ah, vad skönt att sitta uppe sent och lyssna på musik i _högtalare_ för att ingen annan är hemma som man kan störa! 🙂 (ska lyssna på din länk när den här skivan är klar)
Overkill Postat 16 augusti 2008 Postat 16 augusti 2008 🙂 jag borde egentligen gå och lägga mig. ska upp nio imorgon för att jobba. men orka! känner mig lite rebellisk idag.
Dingbats Postat 16 augusti 2008 Postat 16 augusti 2008 Det är rätta takter! Jag tänker vara uppe till minst tre i natt fast jag ska upp och ut med hunden klockan nio i morgon bitti 🙂
Overkill Postat 16 augusti 2008 Postat 16 augusti 2008 kan ju ändå sova ut på måndag, tisdag och onsdag 🙂 börjar klockan ett på onsdag och sedan börjar det på riktigt. ugh. hoppas jag får bra schema.
Dingbats Postat 16 augusti 2008 Postat 16 augusti 2008 Jag börjar på torsdag 🙂 På torsdagar efter det kommer jag bara ha en enda lektion, mitt på dan 🙂
Dingbats Postat 16 augusti 2008 Postat 16 augusti 2008 Det är så jobbigt, så fort man lyssnar på nåt så vill man göra en skiva som låter så! Lyssnar på folk: vill göra en folkskiva (najs!); lyssnar på flumpop: vill göra en flumpopskiva (najs!); lyssnar på nej vänta det är typ det jag lyssnar på.
Overkill Postat 16 augusti 2008 Postat 16 augusti 2008 jag vet! fast för mig är det mer låtar... så alla mina låtar heter typ samma som "riktiga" låtar eftersom där jag fått inspiration ifrån... Så den jag postade länk till förut döpte jag lite snabbt till soul body, från låten "Soul Meets Body" som jag lyssnade på förutn är jag cyklade hem och fick värsta inspirationen. 🙂
Dingbats Postat 16 augusti 2008 Postat 16 augusti 2008 Haha, jag har också låtar som heter så, iaf som arbetsnamn. Har en som heter bong rouge 115:e dröm för den låter precis som bob hunds 155:e dröm.
Dingbats Postat 17 augusti 2008 Postat 17 augusti 2008 Above the flags and below the bark, they're having parties!
Neosus Postat 17 augusti 2008 Trådstartare Postat 17 augusti 2008 Men vad i helvette! Gå lägger er! 🙂
Dingbats Postat 17 augusti 2008 Postat 17 augusti 2008 Nu sitter jag verkligen bara uppe på pin kiv för att ha vart uppe till tre. Kommer kunna sova typ fem timmar i natt högst.
Neosus Postat 17 augusti 2008 Trådstartare Postat 17 augusti 2008 Mmmm.. Jag ska sova nu iallafall. Lär sova bort hela dagen som vanligt. Gunatt! 🙂
Micke H Postat 17 augusti 2008 Postat 17 augusti 2008 Vad är Java bra för egentligen? Varför vill Windows att jag ska uppgradera till senaste Java-versionen? Vad har jag för nytta av det? Hur lyckades jag göra ett stort hål i kalsongerna nån gång under natten? 😆
Recommended Posts