Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2008


Neosus

Recommended Posts

Annons
  • Svar 12,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2195

  • Overkill

    2194

  • Micke H

    2167

  • Dingbats

    2106

Postat mest i detta ämne

jag vill ha en motu ultralite eller nåt...

Något särskilt som får dig att intressera dig för just Ultralite?

Den är liten/portabel, den har så många ingångar som jag behöver, verkar smidig, går att använda som stand-alone mixer, har vad jag hört ganska bra micpreamps och ser ut lite som ett rymdskepp i nån serie som jag inte minns vilken.

vad som är nytt/förbättrat i mk3 vet jag dock inte...

Okej. Det är många som vill kunna arbeta portabelt verkar det som. Är det för att kunna skriva/mixa/producera på resan, i andra studios eller i sommarstugan?

Jag sitter nämligen och funderar på hur bärbart jag ska planera min studio. Är dags för uppdatering snart.

.Viktor

Jag ska skaffa mig en så bärbar som möjligt egentligen!

Ska ju köpa en Macbook så jag behöver ett externt FW kort till den. Vill egentligen bara ha ett kort som ger mig Midi in/out och minst två RCA utgångar. Men det jag tittat på har antingen varit usb eller så har de haft Tele utgångar. 😛

Du, jag och Sebbe... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vill ha en motu ultralite eller nåt...

Något särskilt som får dig att intressera dig för just Ultralite?

Den är liten/portabel, den har så många ingångar som jag behöver, verkar smidig, går att använda som stand-alone mixer, har vad jag hört ganska bra micpreamps och ser ut lite som ett rymdskepp i nån serie som jag inte minns vilken.

vad som är nytt/förbättrat i mk3 vet jag dock inte...

Okej. Det är många som vill kunna arbeta portabelt verkar det som. Är det för att kunna skriva/mixa/producera på resan, i andra studios eller i sommarstugan?

Jag sitter nämligen och funderar på hur bärbart jag ska planera min studio. Är dags för uppdatering snart.

.Viktor

Jag tänker som så att jag vill ha möjlighet att flytta grejorna lätt. Jag menar, jag tar ju inte med mig synthar, monitorer, effekter etc när jag ger mig utanför lägenheten, men jag vill heller inte brottas med drivrutiner som protesterar varenda gång jag byter ljudinterface, vilket hade varit alternativet om jag kört med ett interface hemma och ett enkelt portabelt borta. Jag vill alltså ha ett portabelt interface som har hyfsat många ingångar, även om jag inte kommer använda dem förutom när jag är hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vill ha en motu ultralite eller nåt...

Något särskilt som får dig att intressera dig för just Ultralite?

Den är liten/portabel, den har så många ingångar som jag behöver, verkar smidig, går att använda som stand-alone mixer, har vad jag hört ganska bra micpreamps och ser ut lite som ett rymdskepp i nån serie som jag inte minns vilken.

vad som är nytt/förbättrat i mk3 vet jag dock inte...

Okej. Det är många som vill kunna arbeta portabelt verkar det som. Är det för att kunna skriva/mixa/producera på resan, i andra studios eller i sommarstugan?

Jag sitter nämligen och funderar på hur bärbart jag ska planera min studio. Är dags för uppdatering snart.

.Viktor

Jag ska skaffa mig en så bärbar som möjligt egentligen!

Ska ju köpa en Macbook så jag behöver ett externt FW kort till den. Vill egentligen bara ha ett kort som ger mig Midi in/out och minst två RCA utgångar. Men det jag tittat på har antingen varit usb eller så har de haft Tele utgångar. 😆

What about M-Audio Firewire Audiophile?

Endast MIDI, RCA och S/PDIF, anslutningen och strömförsörjning går via firewire (hörs nästan på namnet va?).

Säljes för... 1200:-

Puss

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vill ha en motu ultralite eller nåt...

Något särskilt som får dig att intressera dig för just Ultralite?

Den är liten/portabel, den har så många ingångar som jag behöver, verkar smidig, går att använda som stand-alone mixer, har vad jag hört ganska bra micpreamps och ser ut lite som ett rymdskepp i nån serie som jag inte minns vilken.

vad som är nytt/förbättrat i mk3 vet jag dock inte...

Okej. Det är många som vill kunna arbeta portabelt verkar det som. Är det för att kunna skriva/mixa/producera på resan, i andra studios eller i sommarstugan?

Jag sitter nämligen och funderar på hur bärbart jag ska planera min studio. Är dags för uppdatering snart.

.Viktor

Jag ska skaffa mig en så bärbar som möjligt egentligen!

Ska ju köpa en Macbook så jag behöver ett externt FW kort till den. Vill egentligen bara ha ett kort som ger mig Midi in/out och minst två RCA utgångar. Men det jag tittat på har antingen varit usb eller så har de haft Tele utgångar. 😄

What about M-Audio Firewire Audiophile?

Endast MIDI, RCA och S/PDIF, anslutningen och strömförsörjning går via firewire (hörs nästan på namnet va?).

Säljes för... 1200:-

Puss

Jo jag har funderat på den. Men jag vet inte. Verkar ju vara utgående modell?

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, ska du läsa kemi, pazo?

Lite...

Ska ju gå Miljö & Vattenteknik å då ingår ju en del biologi, fysik, kemi, matte. Alla naturvetargrejer iaf.

Läste inte du teknisk fysik? Eller är det en del av det?

MäH!

Du om nån vet ju att jag har hoppat av TF för längesen 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Micke! Har du fler tips på bra skivaffärer med nya skivor, dvs inte begagnat och lite mer uppdaterat utbud? 🙂

Tja, det finns Sound Pollution i Gamla Stan. Men den är mer hårdrocksinriktad.

Utöver det har jag inte så mycket tips. Den bästa av dom alla vid nån bigata till Drottninggatan stängde för ett tag sedan... 🙂 Så jävla billiga och bra utbud hade dom...

Men Skivbörsen, som finns i länken jag skickade, har ju faktiskt en del nytt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...