Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2008


Neosus

Recommended Posts

Annons
  • Svar 12,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2195

  • Overkill

    2194

  • Micke H

    2167

  • Dingbats

    2106

Postat mest i detta ämne

Guy on the phone: Hi, would you be interested in changing to TMI long distance service?

Seinfeld: Oh, I'm sorry. I can't talk right now. Can you give me your home number and I'll call you later?

Guy on the phone: I'm sorry, we're not allowed to do that

Seinfeld: Oh... I guess you don't want people calling you at home

Guy at the phone: No...

Seinfeld: Well, now you know how I feel!

"shuts phone"

Link to comment
Dela på andra sajter

exklusiv preview till snacktråden-gänget:

-------------------------------------------------------

Hej forumet!

Som vinnare av festival nr. 21 har jag fått äran att arrangera nästa forumfestival. Efter en röstning ansåg majoriteten av rösterna i mitt huvud att det omedelbums är dags för en reggae-festival! Jag menar, det är ju faktiskt sommar, och då ska det märkas också. På ett sätt är jag helt fel person att starta denna festival, eftersom jag är totalt nollad inom genren, men å andra sidan känns det destå roligare att börja skissa på ett helt vitt blad... och naturligtvis börjar jag med att färglägga det i rött, gult och grönt!

Så härmed inbjuder jag er alla till sommarens stora happening:

Studiofestival 22, Reggae!

Regler:

- Låten får vara max 3 minuter lång

- Låten skall vara nyskriven till denna festival.

- Låten får inte vara helt och hållet olik reggea-genren och alla dess sub-genres (ex. dub, ska, etc... kolla wikipedia för fullständigare lista)

- Låten skall vara inskickad till ReggaeFTW[at]crumble-zone.com senast 3:a augusti kl. 23:59, CET, i år, 2008.

- Deltagaren hojtar till här i tråden om han/hon vill vara med, innan eller i samband med att låten skickas in.

Förtydligande till regel 3: Egna tolkningar av reggae-genren välkomnas, men det ska ändå gå att höra att det är någon form av reggae... även om det är en alldeles egen form av reggae.

Q&A till den konfunderade

Q: Hej kära du. Jag tycker reggae är alldeles för långsamt, kan du inte välja ett annat tema? /SpeedTrashBlackness

A: Det finns ingen begränsning för hur snabbt du gör låten. Subgenren "ska" kan gå jättefort tror jag... lägg gärna in lite dödsmetallgitarrer också, men då helst i baktakt. Och growla gärna med jamaicansk brytning. /Fidden

Q: Men hallå, du kan ju inte bara BESTÄMMA sådär utan att fråga var VI tycker! /Demokratiproducenten

A: Jag säger bara tre saker: F. R. A. Demokrati struntar vi i, iallafall fram till augusti. /Fidden

Q: Öhh, reggae? Visst, jag hade gärna odlat rastaflätor, spelat på oljefat och rökt på nån rolig pinne, men hallå, jag äger bara SYNTHAR! (och tycker att knark i pillerform är klart överlägset, även om både svampar och grodor kan funka ibland) /MinAvatarFramkallarEpilepsi

A: Tänk Guybrush Threepwood. Ja, det är reggae...ish. /Fidden

Q: Kommer Papa Dee vara gästjury? /I'm a namedropper, yes I am

A: Jag ska göra mitt bästa. Kanske kan vi få suprapapa och deedee att rösta tillsammans. Eller alls. /Fidden

Q: Vad vinner man? /materialisten

A: Ett lysande tillfälle att skriva sitt livs första Q&A. /Fidden

Må bäste rastaman/kvinna vinna.

Boooooomshakalack

10115.3.2.jpg

---------------------------------------

Slut exklusiv preview.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...