Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2008


Neosus

Recommended Posts

Egentligen, är inte allt som finns naturligt? Eftersom det finns borde det ju vara naturligt eftersom det har gått att skapa med naturliga medel oavsett vad det är.

vadå, så typ allt syntetiskt är naturligt för att det består av grundämnen?

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 12,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2195

  • Overkill

    2194

  • Micke H

    2167

  • Dingbats

    2106

Postat mest i detta ämne

Egentligen, är inte allt som finns naturligt? Eftersom det finns borde det ju vara naturligt eftersom det har gått att skapa med naturliga medel oavsett vad det är.

vadå, så typ allt syntetiskt är naturligt för att de består av grundämnen?

Jag vet inte... Men allt som finns borde ju vara naturligt eftersom det finns. Onaturligt borde ju saker som inte finns vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dingbats: Ja, precis. De flesta partier som är enfrågepartier vill ju inte bilda regering. Miljöpartiet var väl också så från början men blev sedan ett "vanligt" parti med miljö som hjärtefråga.

På tal om kontrollsamhälle så läser jag för tillfället 1984 av George Orwell.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

det är lite som douglas adams-logiken, typ sannolikheten att exempelvis en resårmadrass förekommer naturligt är ohyggligt liten, men eftersom universum är ännu mer ohyggligt stort, så är sannolikheten att resårmadrasser lever och frodas någonstans i universum = 1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen, är inte allt som finns naturligt? Eftersom det finns borde det ju vara naturligt eftersom det har gått att skapa med naturliga medel oavsett vad det är.

vadå, så typ allt syntetiskt är naturligt för att de består av grundämnen?

Jag vet inte... Men allt som finns borde ju vara naturligt eftersom det finns. Onaturligt borde ju saker som inte finns vara.

fast bara för att människan lärt sig göra vissa saker, blir det ju inte naturligt för det. Naturliga saker känns mer som sånt som man kan rent instinktivt. Typ bajsa. äta. knulla.

dvs inte bygga en fabrik med 23 olika produktionsrobotar. smälta järnmalm och forma till förbränningsmotorer. borra sig ner långt under jordytan för att hitta olja. eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick svar från Popmatters nu:

"I'm intrigued, though, by what you might be able to write about regarding Swedish youth culture. If you can put a specifically Swedish spin on the perception of American indie music, that could be interesting."

Ptja, kan bli svårt... Men vore sjukt grymt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast den jag läser är nog någon nedkortad variant eller nått för den är på typ 60 sidor och enligt Wikipedia är den 326 sidor. :rolleyes:

Meh! Läs den riktiga istället!

Jag vet! Men de hade bara den korta varianten på bibliotekets engelska avdelning. Får läsa den riktiga senare. Efter 1984 ska jag nog läsa "Of Mice And Men" av Steinbeck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade hemma, som mina föräldrar berordrade mig att göra mig av med, på vad sätt jag själv ville. 😎

Sen utgång. 😎

Bor du hemma?

var ska man annars bo?

Hos en knarkarkompis i en husvagn?

Nej, men du fattar 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag bor fortfarande hemma. Ska flytta hemifrån så snart min provanställning börjar. 😳

Men jag är inte ofta hemma numera egentligen. Behöver verkligen något eget...jag undviker ofta att vara hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...