Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2008


Neosus

Recommended Posts

Annons
  • Svar 12,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2195

  • Overkill

    2194

  • Micke H

    2167

  • Dingbats

    2106

Postat mest i detta ämne

har börjat äta som fan! åt precis två portioner färsk pasta med lax, och två stekta ägg till det... och ett stort glas mjölk. Tror det blev typ 60g protein... och en massa fett 😏

Undrar hur mycket man hinner gå upp till september.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg precis Sicko. Igår såg jag This Divided State och The Big One. Tre bra dokumentärer. Den bästa av de tre var nog ändå This Divided State som handlade om hur Michael Moore (som är liberal, eller en "politisk extremist" som de ultrakonservativa mormonerna säger 😛) skulle besöka ett college i USAs mest konservativa stad i landets mest konservativa stat (Utah), där 75% är mormoner. En del människor blevh elt galna över att han skulle komma dit. Helt sjukt. Han var djävulen och de som hade ordnat att han skulle komma dit blev stämda av någon rik töntig snubbe.

Konservativa kristna amerikaner toppar just nu min rädd-lista. Efter dom kommer biskopar och liknande höga gubbar inom kyrkan och efter det kommer gamla leksaksclowner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är lite trött och tycker inte att biskoppar är skrämmande. Det skrämmande är ju de hjärntvättade satarna som blir grundlurade av biskoppar som är ute efter makt å pengar. Clowner har jag aldrig haft någon rädsla för, dock har jag alltid tyckt de varit extremt tråkiga.

FRA lagen hatar jag och det suger slak åsnekuk att den går igenom. Jag tror inte att det kommer bli någon revolution i sverige inom min livstid.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Men bra jobbat. Sa till restaurangchefen på McDonald's att jag gärna skulle vilja bli schemalagd i juli, fast efter den 20 eftersom jag är i USA. Fick ändå massa tider under tiden jag är i USA. 😛

Kul för honom då!

Själv ska jag jobba min första dag imorogn. Men jag vet inte när 😄 haha

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag gått med i Piratpartiet och donerar 50 spänn i månan. Snålt men alltid nåt.

Seriöst? Jag tycker piratpartiet är lika korkade som anti-piraterna... Jag önskar jag kunde hitta någon eller något parti jag faktiskt håller med till 100%.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det är få som röstar/stödjer Piratpartiet som verkligen vill att de ska få bilda regering, främst eftersom de inte har en politisk agenda. Men får Piratpartiet mer pengar kan de ju sprida sina visioner om nedladdning till fler och i slutändan kanske få det lagligt och det är väl det Dingbats vill stödja, misstänker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag gått med i Piratpartiet och donerar 50 spänn i månan. Snålt men alltid nåt.

Seriöst? Jag tycker piratpartiet är lika korkade som anti-piraterna... Jag önskar jag kunde hitta någon eller något parti jag faktiskt håller med till 100%.

Motivera ditt svar.

För mig funkar inte Myspace alls just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det är få som röstar/stödjer Piratpartiet som verkligen vill att de ska få bilda regering, främst eftersom de inte har en politisk agenda. Men får Piratpartiet mer pengar kan de ju sprida sina visioner om nedladdning till fler och i slutändan kanske få det lagligt och det är väl det Dingbats vill stödja, misstänker jag.

Bilda regering vill de ju inte ens själva, det vore ju totalt orealistiskt. Det som är poängen är att få några procent och hamna i vågmästarställning i riksdagen med en 20 mandat. Då kan de lättare få stöd i sina frågor. Och hade Piratpartiet suttit i riksdagen idag hade ju till exempel aldrig FRA-lagen kunnat röstas igenom.

Och just nu känns faktiskt fildelningsfrågan som en ganska liten parentes i jämförelse med det kontrollsamhälle som vi håller på att gå in i med full fart. Mig veterligen är Piratpartiet det enda partiet som verkligen bryr sig om demokratin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...