Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2008


Neosus

Recommended Posts

Annons
  • Svar 12,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2195

  • Overkill

    2194

  • Micke H

    2167

  • Dingbats

    2106

Postat mest i detta ämne

Fast jag tycker ackusativ/dativ låter nördigare. 🙂

Må så vara, men alla riktiga nördar fnyser och det och säger direkt och indirekt objekt 😆 För ackusativ- och dativobjekt syftar till benämningar på vissa kasus i vissa språk, och de två typerna av objekt kan mycket väl existera utan att det finns just de två kasusen (till exempel som på svenska).

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi födds inte som rasister. Vem lär oss dessa saker egentligen? Och varför lär vi oss dessa saker? Föds vi med en rädsla för det okända? Varför? Förändring är i mitt tycke den viktigaste saken man kan lära sig. En människa kan inte växa upp utan att förändras. Och den förändringen är livsnödvändig. Så förändring är en del av en människas liv. Ändå är det någonting så många inte verkar klara av. Varför?

För att nedärvt vill vi inte ha förändring. trygghet i det vi behärskar. Generellt vill flockdjur instinktivt stöta bort andra som avviker från normen. Därför är det så lätt för idioter att följa med i främlingsfientlighet.....triggar nåt lixom halvnedärvt 🥰

Sen läste jag nåt att man inte kan känna sympati inför något som man inte känner. Så, därav är det enkelt att hata/spöa folk man inte känner. Alltså är det enklast för idioterna att blockera alla tankar på sina hatobjekt som människor....

Rotation av vakter i koncentrationsläger gjordes av samma sak.

Men man tycker att tänkande mäönniskor inte skulle behöva hata folk för hudfärg etc 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi födds inte som rasister. Vem lär oss dessa saker egentligen? Och varför lär vi oss dessa saker? Föds vi med en rädsla för det okända? Varför? Förändring är i mitt tycke den viktigaste saken man kan lära sig. En människa kan inte växa upp utan att förändras. Och den förändringen är livsnödvändig. Så förändring är en del av en människas liv. Ändå är det någonting så många inte verkar klara av. Varför?

För att nedärvt vill vi inte ha förändring. trygghet i det vi behärskar. Generellt vill flockdjur instinktivt stöta bort andra som avviker från normen. Därför är det så lätt för idioter att följa med i främlingsfientlighet.....triggar nåt lixom halvnedärvt 🥰

Sen läste jag nåt att man inte kan känna sympati inför något som man inte känner. Så, därav är det enkelt att hata/spöa folk man inte känner. Alltså är det enklast för idioterna att blockera alla tankar på sina hatobjekt som människor....

Rotation av vakter i koncentrationsläger gjordes av samma sak.

Men man tycker att tänkande mäönniskor inte skulle behöva hata folk för hudfärg etc 😆

Men alltså...förändring är en del av att växa upp. Du förändras som människa, dina vänner och din familj förändras. Ingenting i livet varar för evigt. Hur kan då vår instinkt säga att förändring är fel? Eller finns det olika grader av förändring? En del förändringar är okej, andra är det inte? Är instinken så "smart" att den kan skilja på dessa? Varför har vi som människor inte blivit av med dessa instinkter då de under så lång tid varit onödigt med dessa?

Ska jag sova med kalsonger eller ska jag sova naken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi födds inte som rasister. Vem lär oss dessa saker egentligen? Och varför lär vi oss dessa saker? Föds vi med en rädsla för det okända? Varför? Förändring är i mitt tycke den viktigaste saken man kan lära sig. En människa kan inte växa upp utan att förändras. Och den förändringen är livsnödvändig. Så förändring är en del av en människas liv. Ändå är det någonting så många inte verkar klara av. Varför?

För att nedärvt vill vi inte ha förändring. trygghet i det vi behärskar. Generellt vill flockdjur instinktivt stöta bort andra som avviker från normen. Därför är det så lätt för idioter att följa med i främlingsfientlighet.....triggar nåt lixom halvnedärvt 🙂

Sen läste jag nåt att man inte kan känna sympati inför något som man inte känner. Så, därav är det enkelt att hata/spöa folk man inte känner. Alltså är det enklast för idioterna att blockera alla tankar på sina hatobjekt som människor....

Rotation av vakter i koncentrationsläger gjordes av samma sak.

Men man tycker att tänkande mäönniskor inte skulle behöva hata folk för hudfärg etc 😉

Men alltså...förändring är en del av att växa upp. Du förändras som människa, dina vänner och din familj förändras. Ingenting i livet varar för evigt. Hur kan då vår instinkt säga att förändring är fel? Eller finns det olika grader av förändring? En del förändringar är okej, andra är det inte? Är instinken så "smart" att den kan skilja på dessa? Varför har vi som människor inte blivit av med dessa instinkter då de under så lång tid varit onödigt med dessa?

Ska jag sova med kalsonger eller ska jag sova naken?

ja 😉 vete fan du. men jag tror att instinkter tar evig tid att ta bort -de är ju inpräntade, och nu när naturliga urvalet inte premierar några andra inspinkter etc, och vi undertrycker våra nedärvda (mer eller mindre lyckat) så kommer väl knapt annat fram heller.

Tror att de som tolererade förändring och försökte skapa något nytt av varje ny situation av våra förfäder förvisso bprde varit de framgångsrika....

kalsonger brukar väl vara bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...