Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2008


Neosus

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Men vadå, hade du inget blod i armarna när du sträckte upp dem?

Jovisst, men sedan försvann det ju därifrån fort som attan. Nästan så de två labbsystrarna blev smått irriterade. Det var frustrerande för dem, för de hade svårt att fullständigt hinna koppla och starta utrustningen till och med, innan blodet försvunnit.

Vad det beror på har ingen någon aning om. Men det är inget jag lider av, jag hänger ju inte tvätt på lina varje dag...

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 12,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2195

  • Overkill

    2194

  • Micke H

    2167

  • Dingbats

    2106

Postat mest i detta ämne

Men vadå, hade du inget blod i armarna när du sträckte upp dem?

Jovisst, men sedan försvann det ju därifrån fort som attan. Nästan så de två labbsystrarna blev smått irriterade. Det var frustrerande för dem, för de hade svårt att fullständigt hinna koppla och starta utrustningen till och med, innan blodet försvunnit.

Vad det beror på har ingen någon aning om. Men det är inget jag lider av, jag hänger ju inte tvätt på lina varje dag...

🙂

haha, fan vad skumt! lågt blodtryck?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Som trummis har jag både extremt utthållighet och extrem explosivitet i axlar, underarmar samt händer 🙂

Där kan man snacka om en sjuk kombination av båda. På föterna är det nog dock uthållighet som gäller.

Vid springning så vet jag inte riktigt. Konditionsmässigt så klarar jag mer än vad jag testat. Det som håller tillbaks mig är knäna liksom. springer jag för ofta eller för långt så börjar jag få ont.

Trummor... 🙂

På rehabträningen (för min ländrygg, vilket är något som också stoppar mig på längre löpsträckor), så finns det en "explosivitetsstol" man kan sitta i, där man också tränar upp stabiliteten i knäleden. Det fick jag göra några gånger när jag fallit och skadat brosket i bägge knäna. Det ger styrka och stabilitet. Väldigt effektiv. Man får sparka snabbt som sjutton fram och tillbaka med benen, samtidigt som vikten ändras kontinuerligt efter hur man sparkar (hastigheten). Man är fastbunden runt midjan, handlederna och vaderna!

Ska återkomma med vad den prylen heter... nästa gång jag varit där.

🙂

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Som trummis har jag både extremt utthållighet och extrem explosivitet i axlar, underarmar samt händer 🙂

Där kan man snacka om en sjuk kombination av båda. På föterna är det nog dock uthållighet som gäller.

Vid springning så vet jag inte riktigt. Konditionsmässigt så klarar jag mer än vad jag testat. Det som håller tillbaks mig är knäna liksom. springer jag för ofta eller för långt så börjar jag få ont.

Trummor... 🙂

På rehabträningen (för min ländrygg, vilket är något som också stoppar mig på längre löpsträckor), så finns det en "explosivitetsstol" man kan sitta i, där man också tränar upp stabiliteten i knäleden. Det fick jag göra några gånger när jag fallit och skadat brosket i bägge knäna. Det ger styrka och stabilitet. Väldigt effektiv. Man får sparka snabbt som sjutton fram och tillbaka med benen, samtidigt som vikten ändras kontinuerligt efter hur man sparkar (hastigheten). Man är fastbunden runt midjan, handlederna och vaderna!

Ska återkomma med vad den prylen heter... nästa gång jag varit där.

🙂

coolt!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Men vadå, hade du inget blod i armarna när du sträckte upp dem?

Jovisst, men sedan försvann det ju därifrån fort som attan. Nästan så de två labbsystrarna blev smått irriterade. Det var frustrerande för dem, för de hade svårt att fullständigt hinna koppla och starta utrustningen till och med, innan blodet försvunnit.

Vad det beror på har ingen någon aning om. Men det är inget jag lider av, jag hänger ju inte tvätt på lina varje dag...

🙂

haha, fan vad skumt! lågt blodtryck?

Nej, de kunde inte mäta trycket, det fanns för lite blod kvar, fanns inget att mäta på.

Är det därför jag alltid varit sämst på latsdrag på gym??

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vadå, hade du inget blod i armarna när du sträckte upp dem?

Jovisst, men sedan försvann det ju därifrån fort som attan. Nästan så de två labbsystrarna blev smått irriterade. Det var frustrerande för dem, för de hade svårt att fullständigt hinna koppla och starta utrustningen till och med, innan blodet försvunnit.

Vad det beror på har ingen någon aning om. Men det är inget jag lider av, jag hänger ju inte tvätt på lina varje dag...

🙂

haha, fan vad skumt! lågt blodtryck?

Nej, de kunde inte mäta trycket, det fanns för lite blod kvar, fanns inget att mäta på.

Är det därför jag alltid varit sämst på latsdrag på gym??

🙂

men alltså, om du sitter normalt utan att sträcka upp händerna kan de väl mäta ditt blodtryck?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Falafel, Cous cous, ris, lite hackad sallad och så lite vitlöksås. Nyttig och fin mat såhär efter träningen 🙂

Tidig lunch?

Jag läste nån gång att man bara "ska" äta ris eller cous cous eller potatis eller pasta, en åt gången, och inte blanda två sorter. Det hade med nedbrytningen att göra.

Tränar du varje dag, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
men alltså, om du sitter normalt utan att sträcka upp händerna kan de väl mäta ditt blodtryck?

Javisst, men de ville mäta i olika positioner. F.ö. har jag varit med i två forskningsprojekt, eftersom mitt blodtryck beter sig helknasigt - för lågt ibland och för högt ibland. Sällan normalt. Så de vill ge mig medicin mot både högt och lågt, men det kan man inte, så de slopar det!

Blodtrycket ändrar sig ju på bara några sekunder.

I genomsnitt har jag 124/76.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
haha, wierd. genomsnittet var ju normalt iallafall, kanske det enda normala med dig 🙂

Sedan beror det mycket på vem som mäter och hur de ser ut som mäter.

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, wierd. genomsnittet var ju normalt iallafall, kanske det enda normala med dig 🙂

Sedan beror det mycket på vem som mäter och hur de ser ut som mäter.

Väldigt sant! vit rock höjer, snygg tjej höjer ännu mer, stora bröst (vad säger karln?!) ääännu mer... och sedan nästa gång är det farbror torbjörn med lugnande skägg och civilklädd... skillnaden kan nog bli ganska stor 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Falafel, Cous cous, ris, lite hackad sallad och så lite vitlöksås. Nyttig och fin mat såhär efter träningen 🙂

Tidig lunch?

Jag läste nån gång att man bara "ska" äta ris eller cous cous eller potatis eller pasta, en åt gången, och inte blanda två sorter. Det hade med nedbrytningen att göra.

Tränar du varje dag, eller?

Nää. tränar när jag får tid 🙂

blir väl en tre fyra gånger i veckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
haha, wierd. genomsnittet var ju normalt iallafall, kanske det enda normala med dig 🙂

Sedan beror det mycket på vem som mäter och hur de ser ut som mäter.

Väldigt sant! vit rock höjer, snygg tjej höjer ännu mer, stora bröst (vad säger karln?!) ääännu mer... och sedan nästa gång är det farbror torbjörn med lugnande skägg och civilklädd... skillnaden kan nog bli ganska stor 🙂

Den kurviga brunetten fick det till 220/120, så hon tillkallade den erfarna damen... som fem minuter senare mätte 110/68.

True story.

Saken är bara den att det andra trycket, det diastoliska, inte ska variera så mycket, men det gör det på mig ändå...

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

(…as I slowly open the door, I feel the cold, bone-chilling raft against my face, slowly creeping through my body, not leaving a single spot untouched. As the autumn turns to winter, so does my anxiety slowly turn into creeping fear of what’s next in store for me. The physical world around me seems so far away, but still I carry on, because I have too. If life is but a passing dream, then truly death must be eternal? Is the afterlife a continuation of the journey of one's spirit? Or is it total emptiness, like a black hole? What does non-existence feel like? Am I…)

Ibland undrar jag varför jag har lättare för att skriva nonsens än att göra det jag borde göra? 😳😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...