Micke H Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Chroma 😉 Jupp. 😉 Saknar honom...träffade honom ju nästan! Hade jag inte blivit sjuk, hade jag supit med honom... 🙂
Micke H Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Håller på och tränar paradiddlar...fyfasiken, det är inte helt lätt! 😉
Micke H Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Trumövningar, era obildade gitarrtöntar. Precis! Försökte mig på lite paradiddel-fills på repet. Dom betonade höger och vänster-slagen på olika pukor och resten på virveln. Lät rätt coolt, förutom att det var lite otight...får öva lite mer. Ännu svårare blir det med inverterad paradiddel! 😉 Fast ett vanligt komp med vänstern på virveln och högern på riden i normal-tempo låter ascoolt! 😉
Overkill Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Jag gör värsta snygga grejen av Bloc Partys låt the Prayer här! 🙂
Pazo Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Som erfaren vänsterhäntstrummis tycker jag det i princip är lika lätta att köra paradiddlar oavsett vilken hand som "börjar" 🙂 Finns en hel del sköna paradiddlar. Diggar sådanna som har accenter! de e då de börjar bli klurigt. Ännu skönare äju att köra mönster istället 🙂
Overkill Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Jag brukar gå och lägga mig vid nio ibland, ibland ännu tidigare. Bra dagar somnar jag strax efter nio. 🙂
Micke H Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Som erfaren vänsterhäntstrummis tycker jag det i princip är lika lätta att köra paradiddlar oavsett vilken hand som "börjar" 🙂 Finns en hel del sköna paradiddlar. Diggar sådanna som har accenter! de e då de börjar bli klurigt. Ännu skönare äju att köra mönster istället 🙂 Vad är mönster? 🙂
Overkill Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Lyssna! http://www.zshare.net/audio/1173509191c50d48/ Bara början dock och sedan märkte att jag att trumsamplingen försvann helt i slutet. 🙂
Fidden Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Varför skulle jag byta avatar? 🙂 tyckte du sa nåt om 3mm 🙂
Pazo Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 HAHAHAHAH!!! 😄 Faktiskt inte där heller! 😛 Körde 3mm på undersida skägg och musch 🙂
musik (oregistrerad) Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Okej. jag är fett trött Jag är också trött på fett - därför köpte jag häst som pålägg.
Micke H Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Som erfaren vänsterhäntstrummis tycker jag det i princip är lika lätta att köra paradiddlar oavsett vilken hand som "börjar" 😄 Finns en hel del sköna paradiddlar. Diggar sådanna som har accenter! de e då de börjar bli klurigt. Ännu skönare äju att köra mönster istället 🙂 Vad är mönster? 😄 Vil du inte svara? 😛
Neosus Postat 8 maj 2008 Trådstartare Postat 8 maj 2008 Mönster är när man markerar lite extra lite här och där... Rätt? 😄
Recommended Posts