Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej har installerat om min dator

och när jag har installerat om Cubase studio 4 och virtual instrument collection så får jag problem med Halion SE

Alla Midi spår som har haft Halion SE är tysta och så när jag går in i Edit instrument säger den

Halion SE: some audio file(s) could not be found (43 samples)

to restore lost audiofiles use search in directories..

in Context Menu.

Någon som vet hur man fixar detta!?

Annons
Postat

Hade samma problem. Jag utgår ifrån att det gäller HalionONE som följer med Cubase 4. Gjorde på följande vis: Kopiera från Cubase Cd´n mappen halionone soundbanks (med .hsb -filer) till valfri plats i där du har Cubase installerat. Hittas under Additional content/soundframe/halionone soundbanks på cd´n.

Sedan när du har startat HalionONE, högerklicka på HalionONE i högra hörnet och du får upp "locate contents". Leta upp mappen du har kopierat över och välj denna. Förhoppningsvis har Halion "hittat" ljuden. Det funkade för mig. Det var i och för sig några veckor sedan och minnet är kort men gott 😉 Om det inte fungerar kan jag varmt rekommendera supporten på MI7 som har varit till stor hjälp (tack Emil).

Mvh Pål

Postat (redigerat)

Tack för hjälpen. Det gäller i och för sig HAlion SE, HAlion one fungerar bra som alla de övriga VST instrumnenten.

Men jag skall prova om dina tips fungerar i det här fallet också.

Fick lite tips på Cubase.net som fungerade för mig

"Try right clicking on the Halion SE. You should see a couple of options to search for the samples.

Select the Halion Content folder. Search Directories. One or both of these options

worked for me, can't remember."

Redigerat av gklav99

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.