Vallhagen Postat 17 augusti 2008 Postat 17 augusti 2008 Jag minns en dag jag fick nåt fan i blicken och gick loss ... Kanske kan vara till någon glädje:) ... ska se om jag hittar länken. Jo här är den: https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=139531 tjing
StudioJFR Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 Kolla på Ia Eklundh (Freak Kitchen) live, han brukar ploja mycket med det du beskriver, mobiltelefoner, leksaker och vibrator-dildos(!) mot gitarrsträngarna. Hittade inget jättebra klipp på youtube men här är ett litet smakprov iallafall: likadant med en källa som stör mickarnas magnetfält. ex. borrmaskin/skruvdragare. det låter helt galet. skulle justera höjden på en PAF en gång och det bara skrek i min stärkare.. 😄 Du verkar ganska kunnig på din sak:p Undrar hur man isolerar ljud till mikrofoner. Har haft problemet med virvel micken att den tar in för mycket annat ljud än virveln, typ Hi-hat och Ride. Hörde från någon att toalettrulle skulle isolera dock har det inte gjort någon riktig skillnad. Har du något expert tips? 🙂
IDF Postat 29 mars 2009 Postat 29 mars 2009 Du verkar ganska kunnig på din sak:p Undrar hur man isolerar ljud till mikrofoner. Har haft problemet med virvel micken att den tar in för mycket annat ljud än virveln, typ Hi-hat och Ride. Hörde från någon att toalettrulle skulle isolera dock har det inte gjort någon riktig skillnad. Har du något expert tips? 😄 isolera mickutrymmet med kopparfolie eller alu.folie, få dina mickar vaxade av någon som kan det.
spawnfestis Postat 3 april 2009 Postat 3 april 2009 Någon kanske prövat att sända ett ljudspår in i en större Multieffekt-pedal? typ BOSS ME-50? Hur funkar det? värdelöst?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.