HTG Postat 31 december 2007 Postat 31 december 2007 jag har kopplat direkt från output på mboxen men får väldigt låg volym från genelecarna,måste man ha nån "apparat" mellan för att få upp volymen?
Gilbert Postat 31 december 2007 Postat 31 december 2007 M-Box 2 har obalanserade utgångar så där förlorar du lite signalstyrka men det borde fortfarande räcka till.
HTG Postat 3 januari 2008 Trådstartare Postat 3 januari 2008 Har du dragit upp gainen på monitorerna då? ja,på max .har nu provat att gå via ett mixerbord och uppnått skaplig volym.
Limpan Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Har du dragit upp gainen på monitorerna då? ja,på max .har nu provat att gå via ett mixerbord och uppnått skaplig volym. Ska ju inte behövas, jag har mbox2 och ett par aktiva monitorer. Kl 12.00 på mboxen gör att jag spelar för hela lägenhetskomplexet, och mina monitorer är typ lika stora som genelec 1030, som borde ha rätt bra tryck i sig...
aolsson Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Blir de nån skillnad om du pillar på "mix" ratten på fronten? jag har kopplat direkt från output på mboxen men får väldigt låg volym från genelecarna,måste man ha nån "apparat" mellan för att få upp volymen?
HTG Postat 11 januari 2008 Trådstartare Postat 11 januari 2008 Har du dragit upp gainen på monitorerna då? ja,på max .har nu provat att gå via ett mixerbord och uppnått skaplig volym. Ska ju inte behövas, jag har mbox2 och ett par aktiva monitorer. Kl 12.00 på mboxen gör att jag spelar för hela lägenhetskomplexet, och mina monitorer är typ lika stora som genelec 1030, som borde ha rätt bra tryck i sig... då får jag nog kontakta återförsäljaren!tack för bra tipps mvhHTG
KillwithSkill Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 Gör en fuskbalancering. Löd ihop 1 och 3 i kablarna mellan m-box och genelecarna så får du mycket mer flås.
HTG Postat 14 januari 2008 Trådstartare Postat 14 januari 2008 Gör en fuskbalancering. Löd ihop 1 och 3 i kablarna mellan m-box och genelecarna så får du mycket mer flås. ok! det skall jag prova men det tar nog en stund ,jag är nämligen pappaledig och studio tiden är begränsad till ett minimum! tack för tippset
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.