Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag försöker använda Reason i Cubase för att kunna uttnyttja de virituella instrumenten i Reason för inspelning i Cubase. Jag har försökt läsa hjälpfilerna, och tittat runt efter liknande frågor här på forumet, men hittar ingenting som kan lösa mitt problem. När jag öppnat Cubase, slagit på kanalerna i Reason-fliken i devices och ska starta upp Reason ges meddelandet "Error Please check your ReWire host". Jag är nybörjare och förstår inte vad jag ska göra för att koppla samman dessa program. Vore väldigt tacksam för hjälp, gärna gå igenom steg för steg vad jag ska göra för att kunna spela reasoninstrument i Cubase. Tack!

Andreas

Annons
Postat
Hej! Jag försöker använda Reason i Cubase för att kunna uttnyttja de virituella instrumenten i Reason för inspelning i Cubase. Jag har försökt läsa hjälpfilerna, och tittat runt efter liknande frågor här på forumet, men hittar ingenting som kan lösa mitt problem. När jag öppnat Cubase, slagit på kanalerna i Reason-fliken i devices och ska starta upp Reason ges meddelandet "Error Please check your ReWire host". Jag är nybörjare och förstår inte vad jag ska göra för att koppla samman dessa program. Vore väldigt tacksam för hjälp, gärna gå igenom steg för steg vad jag ska göra för att kunna spela reasoninstrument i Cubase. Tack!

Andreas

Vilken version har du av programmen?

Kör du legala versioner?

Kan du inte ta hjälp av supporten i så fall?

Kanske är det "fel" på den crackade versionen annars...

Gott nytt år!

Tobbe

Postat

Sant, det smartaste är nog att fråga support. Tänkte inte på det tidigare, de lär kunna hjälpa mig.

Tack och gott nytt år

Postat
Sant, det smartaste är nog att fråga support. Tänkte inte på det tidigare, de lär kunna hjälpa mig.

Tack och gott nytt år

Lycka till!

T

Postat

Det var tydligen inställningen "Realese ASIO in background" som inte kunde vara aktiverad för att det hela skulle fungera, nu flyter det på =)

Postat
Det var tydligen inställningen "Realese ASIO in background" som inte kunde vara aktiverad för att det hela skulle fungera, nu flyter det på =)

OK!

Skönt att det löste sig, var det supporten som hjälpte eller var det ditt experimentarande?

Alltid underbart när flaskhalsarna öppnas...

🙂

T

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.