Jump to content
Annons

M-Audio Keystation 49e "hänger sig"

Recommended Posts

Lemmi (oregistrerad)
Postat

Hej, jag har haft min "M-Audio Keystation 49e" i flera år, den funkade bra ända tills jag fick en ny dator. Problemet är att efter att jag spelat ett tag på den så bara hänger den sig. Och det är ju inte så kul när man är mitt uppe i en låt! Då blir jag tvungen att starta om och börja om igen och hoppas på det bästa...

Förut hände det lite då och då men nu händer det hela tiden, har formaterat om datorn och så men det hjälper inte.

Jag använder "XP Home Edition", ljukort: "SB X-Fi Audio" och FL Studio. Har både provat med ASIO och DirectSound men hänger sig vilket som. På min gamla dator hade jag "XP Pro" och "Audigy 2".

Tacksam för hjälp!

Annons
maart (oregistrerad)
Postat
Hej, jag har haft min "M-Audio Keystation 49e" i flera år, den funkade bra ända tills jag fick en ny dator. Problemet är att efter att jag spelat ett tag på den så bara hänger den sig. Och det är ju inte så kul när man är mitt uppe i en låt! Då blir jag tvungen att starta om och börja om igen och hoppas på det bästa...

Förut hände det lite då och då men nu händer det hela tiden, har formaterat om datorn och så men det hjälper inte.

Jag använder "XP Home Edition", ljukort: "SB X-Fi Audio" och FL Studio. Har både provat med ASIO och DirectSound men hänger sig vilket som. På min gamla dator hade jag "XP Pro" och "Audigy 2".

Tacksam för hjälp!

Hej

Har du dubbla processorkärnor på den nya datorn? Prova i så fall att öppna Aktivitetshanteraren (crtl + alt + delete), gå till fliken med processer, högerklicka på processen det gäller (mjukvarusynt om du använder någon sån, annars kanske FL studio) och välj "Ange processortilldelning...". Avmarkera så att bara en av rutorna är ikryssad.

-m

Lemmi (oregistrerad)
Postat
Hej

Har du dubbla processorkärnor på den nya datorn? Prova i så fall att öppna Aktivitetshanteraren (crtl + alt + delete), gå till fliken med processer, högerklicka på processen det gäller (mjukvarusynt om du använder någon sån, annars kanske FL studio) och välj "Ange processortilldelning...". Avmarkera så att bara en av rutorna är ikryssad.

-m

Jag har nu provat i några dagar att köra med en processorkärna. Först trodde jag att det funkade men har hängt sig ett antal gånger och nu har den hängt sig tre gånger inom loppet av en timme. Tack ändå!

Prova byta USB-port (och koppla inte via USB-hubb).

Jag har provat flera USB-portar men den hänger sig ändå. Menar du intern eller extern USB-hubb då?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.