Pearl (oregistrerad) Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 Hej! Jag hade tänkt att köpa sabian xs20 cymbalpaket. På musikborsen kostar detta ca 4000kr. Antar att de är billigare i tyskland. Vet ni någon bra tysk importsida? Tänkte också fråga vad ni tycker om xs20 cymalerna.
Neosus Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 Precis vad jag tänkte rekomendera 🙂 http://www.thomann.de/se/index.html Där kostar cymbalpaketet ca 3100:- (plus frakt)
Pearl (oregistrerad) Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 jo thomann har man ju sett innan. Det är alltså den som gäller?
Pearl (oregistrerad) Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 fast såg att musicstore.de var lite billigare. Vad tror nu frakten ligger på och är xs20 ett bra val?
Redibo (oregistrerad) Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 XS20 är inte ett bra val när East Pro finns i Sverige... Handhamrade B20 cymbaler som låter guld, bara du ser till att åka till Musikshopen eller The Drum Store och prova ut några du gillar, för ljudet kan variera från exemplar till exemplar... Hi-hat kostar 1400, ride kostar 1400 och 16" crash kostar 1200... Det ljudet man får för de slantarna är oslagbara! Många liknar dom vid något volymsvagare Zildijan A Custom, som inte låter helt pjåkigt... 😄
Ludgo-Pelle Postat 12 januari 2008 Postat 12 januari 2008 Jag håller också med att det är just Thomann som gäller om det nu är de utlänska butikerna man vill gynna istället för de svenska. Vad du bör tänka på är att man helst bör undvika att köpa cymbaler utan att själv ha provat dem först. Att köpa cymbaler är nästan lika personligt som att köpa sig ett par skor eftersom varje exemplar låter olika trots att det är av samma modell och storlek. Det är dock inte omöjligt att köpa cymbaler på avstånd, men då kräver det att man för en dialog med den butik man ska köpa dem i så att butikspersonalen får en klar bild över vad för slags sound du är ute efter. I varje fall om man är något petig. Annars riskerar man att man får cymbaler som inte passar ihop riktigt med varandra. För att det här verkligen ska fungera så krävs det naturligtvis att butikspersonalen är riktigt duktiga på trummor och att dem personligen har egen stor rutin. De måste verkligen veta vad det handlar om och inte bara låtsas att kunna som det så ofta dessvärre är i de flesta musikaffärer! Butiker med riktigt duktig personal finns här i Sverige: T.ex. Buller & Bång i Göteborg, Slagverket och Birka Musik i Stockholm. Det finns även en butik i Borlänge, men den butiken vill jag inte alls rekommendera. Thoman har också kunnig personal har jag fått höra på ganska nära håll även om jag inte har personlig erfarenhet av dem på just trumsidan. Jag tror att du vågar handla där också om du vill komma lite billigare undan och du kan maila dem på svenska om du vill. Men glöm inte att pruta i de svenska butikerna innan du bestämmer dig om var du ska handla någonstans! Med lite prutning så blir ju prisskillnaden jämtemot Thomann mindre och då kanske det lönar sig att betala den extra kostnaden här hemma istället. På vissa produkter så är prisskillnaden mellan Sverige och Tyskland rätt stor, men det gäller långt ifrån alla produkter! Vissa produkter blir tom. billigare att handla här hemma. Ta reda på exakt vad du ska ha för cymbaler genom att rådfråga de svenska trumbutikerna först om du inte redan vet vad du ska ha. Sedan kollar du upp priset hos Thoman på de cymbaler som du har kommit fram till att du vill ha. När du vet priset hos Thomann så talar du om Thomans pris för de svenska butikerna och sätter press på dem när du frågar vad du får betala hos dem. För övrigt tycker jag inte att du ska fundera så mycket mer på vilket trumset du ska ha! Pearl Export är kanonbra trummor många år framöver och med dem har du trummor som du kan växa i rätt länge törs jag lova dig! Hälsningar: Ludgo-Pelle
Magpie Postat 12 januari 2008 Postat 12 januari 2008 Jag har vid flertalet tillfällen handlat på www.musicstore.de och det fungerar utmärkt. Billiga prylar, bra kundkontakt, hemleverans oftast inom en vecka och jag har för mig att de har mindre krångligt betalsätt än Thomann. Jag beställde från musicstore senast i torsdags och tror jag får grejerna på tisdag, enligt fraktföretaget.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.