Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare!

Premiärinlägget här på studioforumet, har hamnat på rätt ställe verkar det som 😉

Det är så att jag ska inköpa DJ-utrustning och börja lira lite seriöst år 2008 och jag är väldigt mån om min hörsel då jag redan har tinnitus och haft det sedan barnsben, vill inte förvärra situationen. Därför letar jag efter ett par öronproppar som förutom att dämpa ljudet också ska vara diskreta och inte synas. Har tänkt på att gjuta några hos doktorn men vet inte hur mycket det kostar / hur det ser ut. Alla tips och svar är välkommna!

Mvh

zeven

• 4 månader senare...
Annons
Postat

Skaffa ett par riktigt täta lurar så du inte behöver köra så hög volym i dem och när du ska spela: Fråga efter monitorer så du kan variera ditt lyssnande.

Postat

Själva gjutningen hois läkaren kostar mellan 300-400 kr och propparna mellan 1500-2000kr om jag inte minns fel. De är diskreta och fungerar mycket bra!

MVH

Anders

• 1 månad senare...
Postat

hör man verkligen vad man spelar i sina hörlurar när man har bra öronproppar?

Har aldrig använt öronproppar men är beredd på att lägga en tusenlapp eller två om det verkligen skonar hörseln samtidigt som man inte förlorar för mycket ljud.

Hur "mycket försämras" ljudet tycker ni som använt "dyra proppar"?

mvh

nimve

Postat

ok, frågan är väl kanske redan besvarad förstår jag nu när jag läst lite, men jag har precis skaffat konto och är lite för ivrig att posta inlägg

sorry 😏

nimve

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.