zeven Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 Tjenare! Premiärinlägget här på studioforumet, har hamnat på rätt ställe verkar det som 😉 Det är så att jag ska inköpa DJ-utrustning och börja lira lite seriöst år 2008 och jag är väldigt mån om min hörsel då jag redan har tinnitus och haft det sedan barnsben, vill inte förvärra situationen. Därför letar jag efter ett par öronproppar som förutom att dämpa ljudet också ska vara diskreta och inte synas. Har tänkt på att gjuta några hos doktorn men vet inte hur mycket det kostar / hur det ser ut. Alla tips och svar är välkommna! Mvh zeven
Piecemaker Postat 26 maj 2008 Postat 26 maj 2008 Skaffa ett par riktigt täta lurar så du inte behöver köra så hög volym i dem och när du ska spela: Fråga efter monitorer så du kan variera ditt lyssnande.
Anders F Postat 26 maj 2008 Postat 26 maj 2008 Själva gjutningen hois läkaren kostar mellan 300-400 kr och propparna mellan 1500-2000kr om jag inte minns fel. De är diskreta och fungerar mycket bra! MVH Anders
Lee Postat 26 maj 2008 Postat 26 maj 2008 Tänkte bara hjälp Anders med an länk. http://www.bellman.se/web/page.php?catid=175 Jag och många andra på forumet använde sådana sedan många år. Fungerar otroligt bra. Avgjutningen fixar du hos närmaste audionom eller hörselcentral. Beklagar att du har gått med i våran tinnitusklubb.
20642 Postat 11 juli 2008 Postat 11 juli 2008 hör man verkligen vad man spelar i sina hörlurar när man har bra öronproppar? Har aldrig använt öronproppar men är beredd på att lägga en tusenlapp eller två om det verkligen skonar hörseln samtidigt som man inte förlorar för mycket ljud. Hur "mycket försämras" ljudet tycker ni som använt "dyra proppar"? mvh nimve
20642 Postat 11 juli 2008 Postat 11 juli 2008 ok, frågan är väl kanske redan besvarad förstår jag nu när jag läst lite, men jag har precis skaffat konto och är lite för ivrig att posta inlägg sorry 😏 nimve
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.