Memphis Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 (redigerat) Tjena. Har sökt på forumet men hittar inget gällande mitt problem. Startar därför en tråd i hopp om hjälp. Jag använder Cubase SX3 och skaffade för ett tag sedan ett plugg-in program vi namn Miroslav Philharmonic som är en orksterljudbank. Och efter en stunds inställningar så fick jag det att funka. Men för cirka två veckor sedan så typ crashade datorn och jag fick installera om Cubase. Det funkade fint igen men däremot hittade inte Cubase pluggen Philharmonic. Då testade jag att lägga en genväg av mappen som programmet låg i till Cubase VST-mapp. Då hittade Cubase Philharmonic i VST-instrumens listan men detta behövde jag inte göra förra gången. 🙂 Så nu Cubase hittar pluggen men den reagerar inte när jag spelar på mitt midi-klaviatur och det kommer inget ljud. Jag får signal in på midispåret vilket indikerar att kopplingen från keyboarden funkar iaf. och det funkar fint i andra program som Reason tex. Någon som tror sig veta var felet kan ligga? Hoppa min förklaring om problemet gick fram. Tack på förhand /Memphis Redigerat 30 december 2007 av Memphis
Gilbert Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 Låter som om du måste tala om för pluggen var ljudbanken ligger i datorn.
Memphis Postat 30 december 2007 Trådstartare Postat 30 december 2007 Låter som om du måste tala om för pluggen var ljudbanken ligger i datorn. Tja Gilbert. Men själva pluggen funkar fint om jag öppar det utan Cubase. Alltså prorammet som det är. Då hittar den ljuden och jag kan spela med klaviaturet. Men när jag öppnar pluggen i Cubase så funkar det inte.. 🙂 /M
Memphis Postat 30 december 2007 Trådstartare Postat 30 december 2007 Det är skumt... Haha, jo, jag tycker också det 🙂 Datorer...
JJRockford Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 En del pluggar funkar ju bara på vissa midi-kanaler. NI B4 svarar t ex bara på midi-kanal 1.
Memphis Postat 30 december 2007 Trådstartare Postat 30 december 2007 kör "any" och se om det hjälper. Och vad menas med det? 😲
Gilbert Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 midi kanal 1 - 16 eller "any" (eller "all" kanske det hette...).
Memphis Postat 31 december 2007 Trådstartare Postat 31 december 2007 men andra pluggar funkar i CB? Nej, faktiskt inte.. Jag får signal ner till höger på "Midi in Activity" när jag spelar på mitt midi-klaviatur. Men ingen signal i mixern.. /M
Gilbert Postat 31 december 2007 Postat 31 december 2007 Du glömer väl inte att skicka mididatat till pluggen? (Output på midispåret...)
Memphis Postat 31 december 2007 Trådstartare Postat 31 december 2007 Du glömer väl inte att skicka mididatat till pluggen? (Output på midispåret...) Nepp
Memphis Postat 31 december 2007 Trådstartare Postat 31 december 2007 ? installera om Cubase... kanske... skumt. Hm.. igen? kanske det. Kanske bäst att formatera datorn, har varit mycket krångel med annat också. Skall skaffa mig en ny om ett halvår eller så.. Eftersom jag är ny på Cubase så kanske det är någon annan simpel inställning jag inte gjort? Typ någon på VST-connections eller preferences eller liknande? /M
Gilbert Postat 31 december 2007 Postat 31 december 2007 Jag skulle ringa Cubase-supporten på onsdag. Dom fixar det säker enkelt. ...Du vet väl att du har livstid Svensk telefonsupport på CuBase?
Claes Holmerup Postat 31 december 2007 Postat 31 december 2007 ? installera om Cubase... kanske... skumt. Hm.. igen? kanske det. Kanske bäst att formatera datorn, har varit mycket krångel med annat också. Skall skaffa mig en ny om ett halvår eller så.. Eftersom jag är ny på Cubase så kanske det är någon annan simpel inställning jag inte gjort? Typ någon på VST-connections eller preferences eller liknande? /M Det är inte så enkelt, att du inte har letat upp audiokanalerna som hör till ditt VSTi och ser till att skicka dem till en audioutgång som du kan lyssna på? De finns längre ut till höger i mixern än midikanalerna... Annars är det nog, som Gilbert säger, dags för ett samtal till supporten. Killarna där är mycket duktiga.
Memphis Postat 31 december 2007 Trådstartare Postat 31 december 2007 (redigerat) Jag skulle ringa Cubase-supporten på onsdag. Dom fixar det säker enkelt. ...Du vet väl att du har livstid Svensk telefonsupport på CuBase? Iofs sant. Jag tar o testar en ominstallation först. Om det inte funkar då så tar jag o kontaktar dem. EDIT: Efter en länge behövd formatering av min disk C och en ominstallation av Cubase så löste det sig och det flöt på fint igen. Datorn har nämligen krånglat massor innan men nu funkar allt som det ska. /M Redigerat 3 januari 2008 av Memphis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.