Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har Cubase och har lyckats få igång Ez-Drummer. Det finns ju både audiotrack och miditrack i cubase, men när jag fösröker dra en trumfil i cubase så går det inte att lägga den nånstans. Är det nån inställning jag har glömt?

Hoppas nån kan hjälpa mig.

Mvh Andreas

Annons
Postat

Att dra en midifil från EZD till ett midispår i Cubase's sequenser funkar bara med vissa versioner av Cubase. T ex inte i gamla LE. Vilken version av Cubase kör du?

Postat
Att dra en midifil från EZD till ett midispår i Cubase's sequenser funkar bara med vissa versioner av Cubase. T ex inte i gamla LE. Vilken version av Cubase kör du?

Sx

Andreas

Postat

Jag andvände mig av Ez- drummer innan. Har för mig at när du drar in det förprogramerade beatet till vst midi spåren så skapas ett nytt spår. minimera vst infon/spåren om dem stör för andra spår osv. glöm inte att markera out och in 😱 GOTT NYTT ÅR

Postat (redigerat)

Tänkte köpa Cubase Se3 idag, men vet inte ifall Ez-drummer funkar tillsammans med det? Ärt det någon som vet nåt om Cubase? Hur många kanaler är det i Se3?

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med din tidigare tråd i ämnet
Postat (redigerat)

Har skrivit innan angående mitt problem, men tycker det är skumt att man ser mätarna att de ger signal, men det komemr inget ljud.

Köpte Ez-drummer för 1500:- och sen Cubase SE och är väldigt besviken att det inte funkar.

Har installerat alla divrutiner och inställningarna är gjorda. Nån som kan ge mig några bra råd?

Obs! Ej piratkopior utan inköpta på 4-Sound.

Mvh Andreas

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med din tidigare tråd i ämnet
Postat

Jag skrev nyss i någon av dina tidigare trådar tror jag! Men Lars tips tänkte jag inte på, prova det med!

Postat
Slår ihop tre trådar.

drjohanzon: Skriv nya inlägg i den tråd du redan har (denna) och skapa inte nya om de handlar om samma sak.

Ok det ska jag göra.

Ursäkta mig.

Andreas

Postat

Har hållt på hela natten och hela morgonen och får inget ljud ur keyboarden.

Vad är det för fel? När jag kör ett program som heter B4II så funkar keyboarden, men i Cubase är den död, trots att det kommer signaler när man rör tangenterna.

Postat

Har tstat EZ-Drummer i Cubase, och det kommer ljud när man trycker med musen men det kommer inga ljud när jag trycker på keyboarden, men man ser en orange mätare som rör sig varje gång jag trycker på den.

Det knastrar jättemycket i högtalarna när jag gör nåt i Cubase. Och när jag drar en fil från EZ-Drummer så lägger den sig aldrig i den kanalen jag vill utan alltid längst ner.

Nån som kan Cubase och kan hjälpa mig?

Tacksam för alla svar

Andreas

Postat (redigerat)

Har kollat lite vad du skrivit men kan inte se vad du kör med för ljudkort och drivrutiner, inte heller vad du har för systemprestanda, minne o.s.v

Att det knastrar låter som om du har för lite RAM-minne och för klen processor för att köra SX 3.

SX 3 kräver ( eller trivs bäst med ) mycket prestanda och bra ASIO-drivrutiner och ett ljudkort som är allt annat än inbyggt (Läs: AC97.)

Visserligen finns det en ASIO-klon som funkar med enklare ljudkort och visserligen går det att använda Direct X men det är enligt mig inte en optimal väg att ta, då finns det bättre fungerande lösningar än SX 3.

Om EZ-drummer har signal in ( den gula lampan lyser när du trycker på klaviaturen ) ligger felet nån annanstans än i MIDI-kedjan.

Kan du se om EZ-drummer laddar alla samplingar för det trumset du valt? så inte ditt problem bottnar i ett generellt minnesproblem och att det inte finns tiillräckligt med ledigt RAM-minne kvar att hålla de samlingar som EZ-drummer kräver.

Angående drag&drop så gör SX 3 på det viset att den skapar ett nytt spår längst ner, jag minns att jag retade mig på det, men det var ju relativt snabbt gjort att flytta spåret efteråt så jag brydde mig inte.

Har inte kollat om det gäller i C4 också

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.