Jump to content
Annons

Circuit-bending av enkla keyboards

mq4

Recommended Posts

God dag!

Jag äger en Casio SA-2 (en enkel leksaks-keyboard), och vill ha lite roligt med den. Jag har tittat lite på circuit-bending - att leda om kretsarna - men inte hittat mycket i ämnet, och undrar om någon information står att finna på detta forum. Har någon gjort detta?

Jag är inte säker på avdelningen, men svar uppskattas.

Dela på andra sajter

Annons

Jovars. Öppna huven, ta en ledare med spetsar och testa dig fram. Se till att de körs på batteri bara, annars är det farligt. Ha tålamod och ha nåt du kan märka stället med.. och oftast låter det inget eller dåligt.

Hittar du nån kul koppling, ta och löd dit en switch.

lycka till. Och lyckas du så visa upp.

Dela på andra sajter

Jovars. Öppna huven, ta en ledare med spetsar och testa dig fram. Se till att de körs på batteri bara, annars är det farligt. Ha tålamod och ha nåt du kan märka stället med.. och oftast låter det inget eller dåligt.

Hittar du nån kul koppling, ta och löd dit en switch.

lycka till. Och lyckas du så visa upp.

Nu har jag tittat runt lite på nätet, och pillrat lite med min Casio. Jag har hittat en del fina bends, och det blir till att installera knappar och reglage för dessa denna vecka.

Så länge - ett smakprov på vad det kan låta som.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.