Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tjena. är inne och kolla lite på lundgrens pickups, men tycker smakproven ger dåliga exempel på karaktärerna.

jag är ute efter ett tungt men inte stenhårt ljud, typ porcupine tree/opeth, så meshuggahmickarna är lite att ta i. av vad jag kunde höra av ljudklippen så är sucker bucker nästa steg, men alla klipp har målgrupp bluessolo, så jag undrar om någon har erfarenhet av lundgren ö.h.t. eller särskilt sucker bucker.

kortfattat: någon som använt sucker bucker? funkar nån annan till tungt ljud?

otroligt tacksam för svar

Annons
Postat

Både Opeth och Porcupine tree använder ju PRS gitarrer. Kanske skulle ta och köpa en av deras mickar. Deras McCarty mickar är väl-ljudande tycker jag.

Postat
  Stolle sa:
Både Opeth och Porcupine tree använder ju PRS gitarrer. Kanske skulle ta och köpa en av deras mickar. Deras McCarty mickar är väl-ljudande tycker jag.

ok, men dom verkar inte sälja mickarna separat. hittar ingen hemsida eller så 🙂

Postat
  SirAlex sa:
  Stolle sa:

ok, men dom verkar inte sälja mickarna separat. hittar ingen hemsida eller så 🤪

Märkligt.. en kompis till mig köpte Mcarty mickar till sin ESP. Han beställde dem via musikbörsen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.