Jump to content
Annons

Trådlöst Internet


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Det verkar bra. Trådlöst Internet alltså.

Vad kostar det? Vad behövs? Jag såg en liten mackapär i en artikel som såg ut som en kapsylöppnare med en USB-sladd i ena änden. Bara att plugga in i laptopen stod det. Måste man ha abonnemng eller kan man gå in och bara betala för den tid man är inne på Nätet?

Jag skulle vilja ha ett Internet de dagar jag inte är hemma nämligen. Om jag är bortrest eller så, vilket iofs sker sällan, men iaf...

Telia hade åtminstone förr ett mobilt trådtelefoninternet som innebar att man kopplade in sig på någon annans fasta telefon, men där räkningen gick till ens egna abonnemang. Inte så dumt.

Finns det nåt enkelt trådlöst Internet, som man kan använda enligt Pay per surf-modellen?

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ludde94 (oregistrerad)

dem där mobila bredbanden....suger faktist dålig täckning tar lång tid att få upp sidorna tex hotmaill, 2½ minuut för att komma in och läsa medelanden, så det är inget du laddar ned saker med.

jag tror att 3 har ganska bra "trådlöst"

det kostar nog inte varje gång du är inne, utan det är nog somm ett vanligt bredand som man betalar i månaden för. jag tror månadskostnaden ligger på 199.

jag tror faktist att det funkar lika bra att surfa på mobilen, det beror ju självklart på vad du ska göra.

det är LUDDE som skriver det här så jag moste ha lite stora bokstäver

OVER AND OUT//LUDDE

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

När jag läser reklamen för Telias varianter, så finns det både Fast för 199 SEK i månaden och ett kallat Fritid och ett tredje som bara kostar 40 SEK i månaden, men på det sistnämnda betalar man separat för trafiken också.

Dessutom, det står om Telias - och för den delen även beträffande Telenors - att de är svinsnabba. Med tanke på att de talar om 24 MBit i hastighet och jag nu har ynka 0.5 MBit på mitt fasta bredband för samma pengar per månad (!!!) hos Com Hem, så borde valet vara trådlöst. Rätt enkelt egentligen...

😊😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Klippt från telia.se:

"Vid tecknande av Telia Mobilt bredband Fastpris före den 31/12-2007 bjuder vi på turbo-3G (upp till 7,2 Mbit/s) och fri surf i våra surfzoner (upp till 54 Mbit/s) under hela 2008. I vanliga fall surfar du i hastigheter upp till 384 kbit/s i 3G-nätet."

Maximalt 384 kbit/s alltså. Förutom första året då. Förutsatt att du väljer deras dyra alternativ.

edit: och på telenors hemsida står det "Mobilt Bredband - upp till 3,6 Mbit/s"

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Då var det inte på deras egna sidor jag läste, utan på nån annan skit. Det något företag som gjort en jämförelse.

Men i vilket fall, det är ju mycket snabbare ändå med Telenor än mitt Com Hem.

Och det där mobilt Turbo... det kan man väl alltid ha? Och ett år är ju bättre än inget.

Skitlätt!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag läser reklamen för Telias varianter, så finns det både Fast för 199 SEK i månaden och ett kallat Fritid och ett tredje som bara kostar 40 SEK i månaden, men på det sistnämnda betalar man separat för trafiken också.

Dessutom, det står om Telias - och för den delen även beträffande Telenors - att de är svinsnabba. Med tanke på att de talar om 24 MBit i hastighet och jag nu har ynka 0.5 MBit på mitt fasta bredband för samma pengar per månad (!!!) hos Com Hem, så borde valet vara trådlöst. Rätt enkelt egentligen...

😆😆

Alltså, problemet är dels att det funkar upp till 7,2 i s.k hotspots. Hemma här har jag 7,2 Mbit7s men på landet 384.

Det största problemet vid surf ä'r inte hastigheten. Chatta går, bra, tanka filer, men öppna aftonbladet och liknande är vidrigt.

TVÅHUNDRA eller mer, alltså millisekunders svarstid 😆 :lol: 😆

det innebär att varje liten skete gif, elle objekt, ram, banner etc, adderar 200 ms till laddsidan. skittråkigt.

MEn till filtanka och chat går det bra 😆 och forumsurf 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag läser reklamen för Telias varianter, så finns det både Fast för 199 SEK i månaden och ett kallat Fritid och ett tredje som bara kostar 40 SEK i månaden, men på det sistnämnda betalar man separat för trafiken också.

Dessutom, det står om Telias - och för den delen även beträffande Telenors - att de är svinsnabba. Med tanke på att de talar om 24 MBit i hastighet och jag nu har ynka 0.5 MBit på mitt fasta bredband för samma pengar per månad (!!!) hos Com Hem, så borde valet vara trådlöst. Rätt enkelt egentligen...

😊🙂

Alltså, problemet är dels att det funkar upp till 7,2 i s.k hotspots. Hemma här har jag 7,2 Mbit7s men på landet 384.

Det största problemet vid surf ä'r inte hastigheten. Chatta går, bra, tanka filer, men öppna aftonbladet och liknande är vidrigt.

TVÅHUNDRA eller mer, alltså millisekunders svarstid 😮😮😮

det innebär att varje liten skete gif, elle objekt, ram, banner etc, adderar 200 ms till laddsidan. skittråkigt.

MEn till filtanka och chat går det bra 🙂 och forumsurf 🙂

Men det låter ju ganska bra !

Har lite små planer på att införskaffa det så man blir sådär ruskigt mobil 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...