Leeroy (oregistrerad) Postat 2 januari 2008 Postat 2 januari 2008 Det ger mer cred att hoppa av. Gå musiklinje, teater och låtskrivarkurser är lite som att köpa färdigbyggt pepparkakshus. 🙂 sisst jag kollade så var alltid dom köpta pepparkakshuset mycket finare gjorta och godare:) Så hoppa in av skolan, jag går själv en musikproduktions linje och ska söka vidare till en låtskriva skola. Varför klättra upp på ett berg när man kan landa på de?
Gäst Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 sisst jag kollade så var alltid dom köpta pepparkakshuset mycket finare gjorta och godare:) Så hoppa in av skolan, jag går själv en musikproduktions linje och ska söka vidare till en låtskriva skola. Sist jag kollade så gav skolan dig även ordentlig utbildning inom det svenska språket, men ibland stämmer det inte vilket jag precis upptäckt.. *host* 😛 TJA TJA......Jag är tretton och känner att jag vill någott mer en att bara inponera på tjerna 😱jag och min polare spelar gitarr.....det börjar kännas lite som, tenacious d 😉🙁 JAG vill någott mer med mitt gitarr spelande. är det någon som har någon idé hur jag kan bli uptäckt.......(morsan föreslog lilla melodifestivalen) DREV DREV 😛 :P ne men allvarligt jag vill bli någott mer en en 13 årig spel galen idiot 😛😄 HJÄLP MIG!! JAG VET HUR BRA SVAR NI BRUKAR SVARAR 😄 MVH//LUDDE För det andra måste du första att det inte finns någon enkel lösning på sådana problem. Det här är lite i klass med den alltid lika aktuella frågan "hur får man cascade/basshunter bas?" som dyker upp på forumet titt som tätt. Jag tror att ungdomar idag behöver lära sig att övning ger färdighet och om ni la ner all energi på att prova saker som ni gör på att skriva och leta på diverse hemsidor/forum. Jag avslutar detta med att citera farbror barbo: "Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet." Hoppa INTE av skolan. Detta gav mig ett gott garv, tackar 🙂 Verkligen snyggt tajmat och gav dessutom upphov till en ny intressnat diskussion. Sist jag kollade var det skolplikt här i Sverige? Sist jag kollade finns det väldigt få burar som håller ungarna instängda och hindrar dom att skolka. Vad gäller att hitta andra musiker i samma ålder borde vara betydligt lättare. Du säger att du har en kompis som du spelar med, har du fler? Försök få andra polare att börja. När man börjar spela i band handlar det mycket om öva på att spela tillsammans, mer än att spela individuellt bra. Det spelar ingen roll om de andra inte har samma ambitionsnivå som du, det gäller att spela så mycket det går. Stämmer till punkt och pricka. Själv hade jag aldrig suttit på det här forumet idag, ca 20 lax fattigare, om det inte varit för att min polare ville ha en basist.
Robot Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 jag kanske har missuppfattat det hela men skapar man inte musik för man tycker det är kul?om du skiter i att "sikta" på att bli känd, börja spela in dina grejjer och ha roligt.. då blir resultatet 10 ggr bättre än något framtvingat. och iom det blir det lättare att folk börjar gilla det. Det ena behöver inte utesluta det andra. Man skapar musik för att det är kul - och för att bli känd och få ligga sjukt mycket. Fråga vilken rockstjärna som helst.
Gäst Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 Fråga vilken rockstjärna som helst. *host* Gene Simmons *host* 😆
theodor0802 Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 TJA TJA......Jag är tretton och känner att jag vill någott mer en att bara inponera på tjerna 😕jag och min polare spelar gitarr.....det börjar kännas lite som, tenacious d 😆🙂 JAG vill någott mer med mitt gitarr spelande. är det någon som har någon idé hur jag kan bli uptäckt.......(morsan föreslog lilla melodifestivalen) DREV DREV 😛 :P ne men allvarligt jag vill bli någott mer en en 13 årig spel galen idiot 😛😄 HJÄLP MIG!! JAG VET HUR BRA SVAR NI BRUKAR SVARAR 😄 MVH//LUDDE Börja med att försök skriva lite egna låtar. Man kommer alltid långt på det. För att sedan bli känd, SPELA IN DINA LÅTAR OCH LÄGG UT DOM PÅ YOUTUBE!!! se bara på alla unga gitarrister som lagt ut sina filmer och sen fått över 100 000 visningar... Kör hårt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.