Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå!

Nu är det så här , jag har köpt mig ett midi-keyboard till min hemma-"studio". Midiklaviaturen heter MidiPlus jr 49 N och jag tror att det är tillverkat av M-audio. Till problemet, jag stoppar i USB sladden som vanligt i datorn och datorn ger ljud att det finns connection. (har testat alla usb-portar)

Har windows Vista. Jag har varit inne på enhetshanteraren och där visas en gul skylt med ett utopstecken på enheten "Universal serial bus <-> USB Comosite device". Som sagt , jag har testat alla USB-portar och försökt updatera och avinstalera. det kommer upp en liten ruta nere till höger när jag sätter i den, den installerar men det slutar med att det står "failed" Är det någon som har några förslag på hur man kan fixa detta. Grymt störigt iochmed att jag är ganska beroende av det.

GOTT NYTT ÅR! 🙂

/ Viktor

Annons
Postat (redigerat)

Hej hej!

Och du är säker på att den ska funka under Windows Vista då?

Edit: Stavar som en kratta...

Redigerat av Cobber
Postat (redigerat)

Inte 100% säker men jag tror att de som gjort det är BCK, hittade inga drivar på sidan men det bör ju finnas någonstans tycker man...

edit : Läste någonstans att det inte finns drivar till den nu.

Kanske finns någon uppdatering på Plug&Play för Vista ?

Redigerat av Chris_Emil
Postat (redigerat)

Hallå!

Nu är det så här , jag har köpt mig ett midi-keyboard till min hemma-"studio". Midiklaviaturen heter MidiPlus jr 49 N och jag tror att det är tillverkat av M-audio. Till problemet, jag stoppar i USB sladden som vanligt i datorn och datorn ger ljud att det finns connection. (har testat alla usb-portar)

Har windows Vista. Jag har varit inne på enhetshanteraren och där visas en gul skylt med ett utopstecken på enheten "Universal serial bus <-> USB Comosite device". Som sagt , jag har testat alla USB-portar och försökt updatera och avinstalera. det kommer upp en liten ruta nere till höger när jag sätter i den, den installerar men det slutar med att det står "failed" Är det någon som har några förslag på hur man kan fixa detta. Grymt störigt iochmed att jag är ganska beroende av det.

GOTT NYTT ÅR! 🙂

/ Viktor

Jag tror inte det är M-Audio som gör den.

edit: sorry läste lite slarvigt... BCK var det.

Redigerat av Gilbert

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.